В ЕС: Ако полетът е отменен или закъснее заради пандемията, не може да се претендира за компенсация

от БНТ
07:42, 20.10.2020
Чете се за: 00:38 мин.
У нас

Потребителите трябва да бъдат особено внимателни в условията на световна пандемия. След като Европейската комисия обяви COVID за извънредна ситуация, пътниците вече не могат да претендират за обезщетение, ако полетът е отменен или закъснее поради причина, свързана с пандемията. Това обясни в сутрешния блок на БНТ "Денят започва" Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България.

Тя допълни, че заради пандемията някои от хотелите в Европа изобщо не са отворили, въпреки че за тях е имало опция за резервация. В тези случаи, важат условията на самата резервация, обясни Спасова.

Към нас хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Към КЗП могат да търсят правата си, когато проблемът е с български търговец, обясни експертът.

В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е физически или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.

Пътниците не могат да претендират за допълнително обезщетение при отменен полет.

Вижте целия разговор във видеото.

Гледайте още теми от "Денят започва"

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Ирландия се връща към пълна карантина за шест седмици
Ирландия се връща към пълна карантина за шест седмици
Дани Каназирева: Реално мерките в Пловдив не се спазват
Дани Каназирева: Реално мерките в Пловдив не се спазват