Потребителите трябва да бъдат особено внимателни в условията на световна пандемия. След като Европейската комисия обяви COVID за извънредна ситуация, пътниците вече не могат да претендират за обезщетение, ако полетът е отменен или закъснее поради причина, свързана с пандемията. Това обясни в сутрешния блок на БНТ "Денят започва" Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България.
Тя допълни, че заради пандемията някои от хотелите в Европа изобщо не са отворили, въпреки че за тях е имало опция за резервация. В тези случаи, важат условията на самата резервация, обясни Спасова.
Към нас хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Към КЗП могат да търсят правата си, когато проблемът е с български търговец, обясни експертът.
В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е физически или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.
Пътниците не могат да претендират за допълнително обезщетение при отменен полет.
Вижте целия разговор във видеото.
"Не може да бавите решения с години": Бащата на Сияна поиска оставката на председателката на ВКС
„Андре Шение“ открива 55-ото издание на Фестивала на оперното и балетно изкуство в Стара Загора
Служители на НОИ от цялата страна протестираха с искане за 20% увеличение на заплатите
125 години от основаването на "Пирогов": В болницата работят над 2500 души
Енергийният министър: Българите да са спокойни - имаме за 6 месеца бензин, за 4 месеца дизел и за 2 месеца авиационно гориво
Първият бюджет в евро: Бурни дебати в парламента за план-сметката на държавата (ОБЗОР)