Скандалните теми и компромати доминираха в изборната кампания. Това показва обзорен мониторинг на Фондация "Медийна демокрация" и австрийската компания "Конрад Аденауер". Проучването обхваща периода от февруари до първата седмица след вота.
Скандалните теми и компроматите са доминирали в изборната кампания. Това показва мониторинга на Фондациите "Медийна демокрация" и германската "Конрад Аденауер". Изследването, базирано върху водещи печатни и електронни издания у нас, обхваща периода от февруари до първата седмица след вота.
Предизборни компромати, анонимни писма и подслушани разговори заемат първите страници на вестниците. Най-ниската избирателна активност от 90-те насам и рязка промяна на медиите по отношение на политиците бележат "Избори 2013".
"Нещо се промени - силно положително оценяваните до този момент водещи политици загубиха подкрепа след оставката и не успяха ефективно да използват медиите за своите послания. Видя се, че много от печатните медии заговориха за властималите с доста по-твърд тон след оставката. Може да се каже, че не ги щадяха" - коментира Кристиан Шпар от фондация "Конрад Аденауер".
Според анализаторите някои от лидерите подчертано водят антимедийна политика на страниците на лайфстайл издания, прокурорите пък са новите герои на публичната сцена.
"Самата кампания произведе силна нестабилност, която беше пренесена и във времето след изборите. Като в резултат на тази извънредна политическа поляризация, както знаем, не се състоя и пряк лидерски дебат в медиите, което беше много серизоен недостатък" - заяви доц. Орлин Спасов от фондация "Медийна демокрация".
Новината около разкритите в деня за размисъл бюлетини изцяло изкривила професиоалните стандарти, въпреки че според ЦИК липсвал призив за пряка агитация, е коментарът на анализаторите.