47% са двойките на изпита по български език и литература в Софийския университет. Кандидат-студентите писаха тема върху творчеството на Димчо Дебелянов и есе върху произведения на Елин Пелин и Вапцаров. Още в първите минути на изпита те изразиха недоволство от темите и масово заизлизаха.
47% са двойките на изпита по български език и литература в Софийския университет. Кандидат-студентите писаха тема върху творчеството на Димчо Дебелянов и есе върху произведения на Елин Пелин и Вапцаров. Още в първите минути на изпита те изразиха недоволство от темите и масово заизлизаха.
Резултатите от изпита показаха, че повече от половината кандидати са напуснали залите веднага след като бяха обявени темите. Близо 70% от останалите пък са получили двойки и тройки. Двойките са повече от миналата година. Тогава „Епопея на забравените„ препъна 43% от кандидат-студентите. Отличните оценки са под 2% като пълната шестица е само една. Повечето кандидати са писали върху Дебелянов и не са го разбрали, според доц. Николай Чернокожев.
Доц. Николай Чернокожев, председател на комисията по български език и литература:
- Дебелянов проговаря на едни деца, на други не. Не знам дали непрестанното говорене по мобилните телефони не е някакво изтласкване на самотата.
Други пък избрали есето върху Елин Пелин и Вапцаров, уж за по-лесно, но допускали елементарни грешки.
Доц. Николай Чернокожев, председател на комисията по български език и литература:
- Много интересно, в интелигентна работа е написано "Въпцаров". Интересно какво довежда до разколебаването на името на класик. Една млада дама каза по БНТ, че предпочита Талев, Далев, не някой друг.
На стената на плача днес не попаднахме на деца с двойки.
Кандидат-студент:
- Четири и двайсет и пет.
Репортер:
- Доволен ли си?
Кандиат-студент:
- Много. За Дебелянов писах, есето беше много трудно.
Репортер:
- Защо много твои колеги се отказаха?
Кандидат-студент:
- Защото не е толкова популярен, наблягат на Яворов.
Майка на кандидат-студент:
- Добър четири. В училище не се отделя достътъчно внимание на българската литерататура на символистите, разчита се частните уроци. Ммалко четат, а за това вина имаме всички.
Кандидат-студент:
- Много отиват на късмет, знаят два – три автора. Моето поколение на зле върви.
Според доц. Чернокожев е важно обаче не колко са двойките, а фактът, че децата отказват да пишат текстове. Причината вижда в това ,че сегашните учебни програми не се основават на добро познаване на учениците и обществото не знае какво точно интересува децата от началото на 21 век.