Скандалните теми и компромати доминираха в изборната кампания. Това показва обзорен мониторинг на Фондация "Медийна демокрация" и австрийската компания "Конрад Аденауер". Проучването обхваща периода от февруари до първата седмица след вота.
Изводите от изследването са: нестабилна публична среда и липса на задълбочени дебати. Съществена разлика в предсрочната предизборна кампания е липсата на пряк медиен дебат между основните партии, провокирана от оттеглянето на водещите лидери от медийната сцена.
Бойко Борисов пък е водещата фигура със засилващ се негативен интерес, следван от бившия вицепремиер Цветан Цветанов. Името на соцлидера Сергей Станишев, чийто рейтинг като цяло остава негативен, бележи по-голям интерес от страна на медиите и позитивно отношение преди
изборите.
Според изследването протестите са провокирали позитивно отношение към националистическите формации. Имената на прокурори за първи път са тясно обвързани с политическата кампания, твърдят анализаторите.