Със 100 километра в час вместо с 40 се е движел катастрофиралият вчера влак. Управлявал го е помощник-машинистът. Движението на влакове в района все още не е възстановено. Според разследващи и експерти само късметът и новото ЖП-трасе са предпазили пътуващите от огромна трагедия.
Вижте във видеоматериала обобщена информация за катастрофата.
Николина се качила на влака за Варна и тръгнала при своя приятелка на гости. Била във втория вагон, който в Пловдив се напълнил с деца. Те се прибирали от лагер в Триград. Преди това били преживели ужаса от наводнението в Аспарухово. Преди три седмици Венета е загубила дома си във варнеския квартал, вчера във влака била на косъм да загуби живота си.

- Изведнъж всичко започна да се тресе и куфарите да падат върху нас. Повечето куфари паднаха върху госпожата ни и тя имаше голяма рана и доста пострада, така да се каже, - разказва днес жената.
За щастие няма пострадали сред децата във влака. Николина днес лежи в болницата със счупен крак.
- Радвам се и благодаря на Бога, че нито едно от децата не пострада, - казва Николина. - При толкова деца, които изгубихме - тези дечица оцеляха.
В първия вагон на влака, заедно със съпруга си и брат си за Сливен пътувала Мария. За сега и тя е стигнала само до болницата в Стара Загора.
- Обърна се вагона и мене ме затисна между седалката и стъклото. Всичко се изпотроши, всички стъкла бяха върху мен, - спомня си Мария.
Пожарникари извадили Мария, след като рязали част от конструкцията на вагона. Изводът на разследващите - влакът е навлязъл в участъка със 110 километра в час, при ограничение от 40. Намалил скоростта до 100 когато стигнал стрелката и дерайлирал.

Експерти и служители разказват, че по новите ЖП-трасета не може да се контролира автоматично скоростта на старите локомотиви. По тази причина не е задействала и системата за ограничаване на скоростта на движение на влака. Разчита се изцяло на човешкия фактор или на действията на машиниста. Огледът и разпитите водят до заключението, че в момента на катастрофата влакът не е управляван от загиналия машинист Венко Тодоров.
Милчо Ламбрев, ген. директор на НКЖИ: По данни наши, които имаме се предполага, че помощник-машиниста е карал влака, който се намира в болница. -
Разследването ще установи защо влакът се е движил толкова бързо.
От разположението на вагона и локомотива, което виждате, разследващите вадят зключение, че катастрофата се е разминала на косъм с огромна трагедия. В момента на дерайлирането, част от влаковата композиция на мост, който минава над макар и малка, но река. Наистина е въпрас на късмет, че тези вагони не са паднали от моста. - 00:30:44
Разчистването на вагоните продължава, участъкът трябва да се ремонтира.