30-годишни автобуси поемат обслужването на 15 линии от градския транспорт. Дотук се стигна, след като Столичният общински съвет не прие удължаването на договорите с частната фирма "Карат-С" до пристигането на новите 120 газови автобуса, които общината ще закупи в следващата година и половина. Ако предложението беше прието, Столичната община трябваше да плати 36 милиона лева за следващите 2 години.
Искането предизвика сериозен спор по време на заседанието на Общинския съвет, като в крайна сметка бе подкрепено от едва 28 от съветниците, което е с 3 гласа по-малко от необходимите, за да бъде прието. От БСП заявиха, че удължаването на срока на договорите с превозваческата фирма може да се направи само при спешна ситуация и то е от правомощията на областния управител на София, а не на общинските съветници.
Милка Христова, общински съветник от БСП
"Днес на нас ни се предлага едно незаконосъобразно решение, едно решение в грубо нарушение както на европейския регламент, така и на наредбата, така и на доклада, което мога да квалифицирам по един и същи начин - пълно безхаберие."
Не на това мнение обаче е зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев, който смята, че компетентният орган е именно Общинският съвет.
Евгени Крусев, зам.-кмет по транспорт в Столичната община
"Ако това не е така разбира се, всяко решение на общинския съвет минава през областния управител, който може да го върне ако то е незаконосъобразно."
Крусев призна, че е изненадан от развоя на събитията, и заяви, че това решение на общинските съветници ще доведе до сериозно влошаване на услугата, защото по линиите, обслужвани от КАРАТ-С, ще бъдат пуснати 30-годишни коли. Сред 15-те линии, засегнати от промяната, с най-голям поток от пътници са 306 и 204. Старите автобуси ще влязат постепенно, тъй като договорите с частната фирма изтичат поетапно до края на 2018-а.