Очаква се тежък летен туристически сезон.
Ивелина Попова, управител на хотел: Това е въпрос на реално резервирани брой помещения, които са, при нас специално, с 50 процента по-малко за този пазар, отколкото миналата година.В момента малкото работещи хотели в комплексите се подготвят за великденската инвазия от Румъния - един от сегментите на пазара, където има потенциал за увеличение.
Жельо Душев, председател на Варненската туристическа камара: Работейки в голяма част от тях в западни страни, при добро заплащане, те могат да си позволят различни пакети, които нашите собственици и хотелиери предлагат.Друг вариант е засилена реклама на останалите традиционни пазари.
Жельо Душев, председател на Варненската туристическа камара: Този украински и руски пазар действително ще бъде много труден и тежък, но той ще се компенсира с очаквания и пристигания от Скандинавия, Латвия, Молдова.Управителят на хотел Ивелина Попова допълва: - Така например в хотела, в който работя, имаме, по моему, добро име на немски пазар. И ние се опитваме на този пазар да направим още по-голяма реклама. Част от хотелиерите виждат възможности за ръст и на нашия пазар, но не всички са единодушни, че ще успеят да върнат българите, свикнали вече с други курорти. - Ние се надяваме на повишаване на туристите от България и съответно изключително работим в тази посока, - казва мениджърът Жени Цветкова. - Българският клиент, със своите очаквания, със своите възможности във финансово отношение, очаква и определен продукт, - казва Ивелина Попова. - За жалост, съм на мнение, че ние не можем да предложим продукта, който получава да кажем българинът от Западна България, който пътува често до Гърция и до Турция. Повече туристи от третата възраст, които идват извън активния сезон, са друг вариант. Там трябва да се навакса отстъплението от германския пазар през последните години. Възможност е проявеният интерес от британска страна. - Това са публика, която действително за балнеоложките услуги... биха паснали добре при предлагането, което имаме, казва Жельо Душев. Ивелина Попова смята, че "такива идеи биха могли наистина да ни помогнат да разширят присъствието на гости в крилата на сезона". Като се базират на опита си, в бранша очакват известна компенсация и при записванията в последната минута, защото от 70-те години досега, независимо от политическите и икономически сътресения, юли и август винаги са силни месеци.