Преподавател по безопасност на полетите от Техническия университет анализира ситуацията със заключения извън кабината първи пилот на самолета.
Гл. ас. инж. Марин Петров, Катедра "Въздушен транспорт" ТУ: По-този начин е подсигурен екипажът да не може да му се въздейства да извърши такива самоубийствени атентати и да се предотврати въздействието върху екипажа. Едва ли някой е мислил, че член на екипажа ще предизвика сам собствената си гибел.За допълнителна сигурност, след атаките на кулите близнаци, вратата на пилотската кабина е подсилена многократно.
Гл. ас. инж. Марин Петров, Катедра "Въздушен транспорт" ТУ: Някои използват и термина "блиндиране". Не мисля, че има такава възможност - ако има умишлено заключване на вратата откъм пилотската кабина - никой нищо отвън не може да направи.Според инженер Петров дори при хипотетична повреда на една от радиостанциите на самолета, вторият пилот е имал възможността да комуникира с ръководството на въздушното движение. Той пояснява, че при този случай режимът на автопилот не може да бъде решаващ.
Гл. ас. инж. Марин Петров, Катедра "Въздушен транспорт" ТУ: Автопилотът в повечето време е включен, той подпомага пилота да балансира самолета и да извършва по-прецизен полет. В момента, в който се намеси пилота, автопилотът се изключва. Остава един въпрос - защо на такива малки частици се е разпръснал самия самолет и на една огромна площ? Тъй като при нормално падане на самолета, ако е под остър ъгъл, има обикновено кратер и частите се разделят, но не чак на такива малки парчета. При падане почти плоско, тогава действително пак се разделя, но не се раздробява на такива малки частици. Засега за мен това е необяснимо явление.Още няколко са случаите, за които се предполага, че пилотът умишлено е причинил катастрофата. През 99-та година самолет на египетските авиолинии с 217 души на борда пада в океана 30 минути след излитането си. А през 76-та в Новосибирск пилот разбива самолета в жилищен блок, в който живеела бившата му съпруга.