За належащия ремонт на миговете говори и командващия на военно-въздушните ни сили генерал Румен Радев по време на първото учение на български и полски екипажи в авиобаза Граф Игнатиево.
Ген. Румен Радев - командир на ВВС: "За да могат тези летци да се подготвят, то тази стоянка ето там трябва да е пълна със самолети. За да могат тези хора да летят регулярно и да имат подготовка. МИГ-овете, с които участват българските екипажи в учението са надеждни и въпреки всички трудности се поддържат на ръба на възможностите".
Капитан Стоян Петков - пилот на МИГ-29: "Никога човек от инженерно техническия състав на ВВС на България няма да позволи аз или колегата Джуров да се качим в самолет, който не е подготвен, бъдете спокойни за това".Полша може да помогне да бъде удължен ресурса на българските самолети МИГ- 29, така че да не се налага ескадрила на друга държава в НАТО да поеме отговорността за охрана на родното небе. Това стана ясно след тренировъчните полети над Граф Игнатиево.
генерал Ян Шлифка - главен инспектор на ВВС на Полша: "Не съм упълномощен да дискутирам този въпрос, но преди няколко години имаше подписан такъв документ между вицепремиера на Полша и министъра на отбраната на България - сега това отново е отворена възможност".Самолетите трябва да гарантират живота и сигурността на пилотите. А за задачите на родните военно-въздушни сили са необходими 16 нови изтребителя, готови във всеки момент да излетят. Бюджетът не може да осигури един милиард лева за това, но решение има, убеден е председателят на Парламентарната комисия по отбрана Михо Михов.
Михо Михов - председател на Парламентарната комисия по отбрана: "Важното е да се направи първата стъпка - да се сключи рамков договор, с която и да е страна и да почне и разсроченото плащане и разсроченото доставяне".До избора на нов многоцелеви изтребител, България ще сключи с Полша договори за ремонт на Миг-29. Първият от контрактите е за двигателите на самолетите, а следващият за интегрирана логистична поддръжка.