ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Нелоялни практики на мобилните оператори спрямо възрастни хора

Чете се за: 01:15 мин.
Икономика

От Комисията за защита на потребителите отправят препоръка, особено към по-възрастните хора, да не се предоверяват на консултантите в офисите на телекомите. Документи трябва да подписвате, само ако сте напълно сигурни точно какви услуги ще получавате и плащате. Повод за това предупреждение са нелоялни практики на доставчиците на телекомуникационни услуги, които са разкрити от Комисията и потвърдени от Върховния административен съд.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      В Комисията за защита на потребителите са зачестили жалбите от възрастни хора, които твърдят, че са подведени от телекомите. Те разказват, че когато отидат в офиса на мобилния оператор, за да си платят сметките,са атакувани настоятелно от консултантите за удължаване на договора с устни обещания за по-ниски сметки или за повече безплатни минути за разговор.

      Димитър Маргаритов - председател на КЗП: "Един от примерите за злоупотреба е със 66-годишен гражданин, който посещава офис на мобилен оператор и там е принуден да подпише, без да разбере - още договори, освен основния, с което сметката му за месеца се вдига, вместо да намалее, тъй като са добавени допълнителни услуги, които не са му потребни. А той разбира за това чак когато получава първата фактура по новите договори".

      Друга жалба е от 70-годишен столичанин, подведен да подпише без да обърне внимание общо четири документа - нов договор за мобилни услуги, допълнително споразумение към действащия в момента договор и две заявления за смяна на SIM карта. Срещу това получил обещание за повече безплатни минути. Високата сметка в края на месеца обаче го шокирала.

      Семейство Велеви за малко да попаднат в подобна ситуация, но проявено навреме внимание им спестило неприятностите.

      Стефан Велев: "Предлагали са ми нови договори, но аз отказвам, тъй като срокът на настоящия не е изтекъл. А и договорът не бих го подписал веднага. Ще го взема, ще го разгледам и тогава ще го подпиша евентуално".
      Мария Велева: "Това се отнася за всички договори. Преди да подпишеш - да се запознаеш обстойно".
      ;

      Втората нелоялна практика е при сключване на договори за цифрова кабелна телевизия, като при посещението в дома на възрастните хора консултантите са злоупотребявали с влошеното им здраве или зрение. Без да ги запознаят предварително с условията за услугата, те им поднасяли за подпис договор, в който имало само препратка към интернет страницата на доставчика за тези условия. Някои договори се сключвали толкова набързо, че дори липсвали имената на клиентите и датата.

      Димитър Маргаритов - председател на КЗП: "Моят съвет към потребителите в такива случаи е когато не са напълно сигурни какво подписват да се консултират с независим експерт, с близък или да подадат сигнал при нас в Комисията за да получат компетентен съвет кога и как да подписват подобни договори".

      Денонощният телефон на Комисията за защита на потребителите е 0700 111 22.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?