НОВИНИ

Нелоялни практики на мобилните оператори спрямо възрастни хора

От Комисията за защита на потребителите отправят препоръка, особено към по-възрастните хора, да не се предоверяват на консултантите в офисите на телекомите. Документи трябва да подписвате, само ако сте напълно сигурни точно какви услуги ще получавате и плащате. Повод за това предупреждение са нелоялни практики на доставчиците на телекомуникационни услуги, които са разкрити от Комисията и потвърдени от Върховния административен съд.

Зоя Велинова
от Зоя Велинова
18:22, 09.05.2016
Чете се за: 01:15 мин.
У нас

В Комисията за защита на потребителите са зачестили жалбите от възрастни хора, които твърдят, че са подведени от телекомите. Те разказват, че когато отидат в офиса на мобилния оператор, за да си платят сметките,са атакувани настоятелно от консултантите за удължаване на договора с устни обещания за по-ниски сметки или за повече безплатни минути за разговор.

Димитър Маргаритов - председател на КЗП: "Един от примерите за злоупотреба е със 66-годишен гражданин, който посещава офис на мобилен оператор и там е принуден да подпише, без да разбере - още договори, освен основния, с което сметката му за месеца се вдига, вместо да намалее, тъй като са добавени допълнителни услуги, които не са му потребни. А той разбира за това чак когато получава първата фактура по новите договори".

Друга жалба е от 70-годишен столичанин, подведен да подпише без да обърне внимание общо четири документа - нов договор за мобилни услуги, допълнително споразумение към действащия в момента договор и две заявления за смяна на SIM карта. Срещу това получил обещание за повече безплатни минути. Високата сметка в края на месеца обаче го шокирала.

Семейство Велеви за малко да попаднат в подобна ситуация, но проявено навреме внимание им спестило неприятностите.

Стефан Велев: "Предлагали са ми нови договори, но аз отказвам, тъй като срокът на настоящия не е изтекъл. А и договорът не бих го подписал веднага. Ще го взема, ще го разгледам и тогава ще го подпиша евентуално".
Мария Велева: "Това се отнася за всички договори. Преди да подпишеш - да се запознаеш обстойно".
;

Втората нелоялна практика е при сключване на договори за цифрова кабелна телевизия, като при посещението в дома на възрастните хора консултантите са злоупотребявали с влошеното им здраве или зрение. Без да ги запознаят предварително с условията за услугата, те им поднасяли за подпис договор, в който имало само препратка към интернет страницата на доставчика за тези условия. Някои договори се сключвали толкова набързо, че дори липсвали имената на клиентите и датата.

Димитър Маргаритов - председател на КЗП: "Моят съвет към потребителите в такива случаи е когато не са напълно сигурни какво подписват да се консултират с независим експерт, с близък или да подадат сигнал при нас в Комисията за да получат компетентен съвет кога и как да подписват подобни договори".

Денонощният телефон на Комисията за защита на потребителите е 0700 111 22.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Искат забрана на бурките и в София
Искат забрана на бурките и в София
Общинският бюджет от данъци в Пловдив - изпълнен на 50%
Общинският бюджет от данъци в Пловдив - изпълнен на 50%