На българските превозвачи трябва да бъде осигурен минимален осигурителен доход. За това призова президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов, който заедно с председателя на АБВ Румен Петков обсъди условията на труд и заплащане на международните шофьори.
В момента международните ни шофьори получават минимални работни заплати и осигуровки.Останалата част от дохода им се формира от командировъчните.
Димитър Манолов предупреди, че при това положение осигурителният им доход няма да е достатъчен да получат и минимална пенсия.
Димитър Манолов - президент на КТ "Подкрепа": Решението е, в таблицата, в която са определени минималните осигурителни доходи на отделните работници да се създаде отделен ред за международните шофьори,да бъде определен минимален осигурителен доход приближаващ се към истинските им доходи,което ще реши част от проблема.
Според Румен Петков нерешаването на социалните проблеми на шофьорите ще доведе до съсипване на бранша.
Румен Петков - председател на АБВ: Те поетапно ще отидат да работят за чужди компании и ще загубим не просто едни 120 000 работни места и 17% от БВП, но и един бизнес, в който България има повече от 60 години традиции.
Лични финанси: Как може да инвестираме в индекси чрез борсово-търгувани фондове?
Ранени полицаи и протестиращи, напрежение и безредици - какво се случи на вчерашния протест в София?
Николай Денков: Организираните провокатори не могат да подменят мирния протест
Официално: Правителството оттегли проектобюджетите за 2026 г. от НС (ДОКУМЕНТ)
ПП-ДБ: Оттеглянето на бюджета е закъснял тактически ход, искаме оставката на кабинета
ЕК спира част от третото плащане за България по Плана за възстановяване и устойчивост