Проектът за рекострукцията на булевард „Дондуков“ беше представен за ново обществено обсъждане. Основната тема, която продължава да разпалва спорове, са вариантите за настилка на булеварда - паваж, асфалт или комбинация от двете.
Обсъждането на проекта събра в една от залите на Направление "Архитектура и градоустройство" на Столичната община архитекти, общински съветници, жители в района на булеварда и представители на различни обществени организации. Проектантът обясни, че приоритет при реконструкцията на булевард „Дондуков“ са първо пешеходците, велосипедистите и трамваите, а накрая автомобилите. Затова за тях е оставено по едно платно в посока. Паркиране ще има само от едната страна, защото от другата ще има велоалея, отделена с пластмасови колчета. Активисти настояха и трамвайното трасе, което остава в средата, да се загради.
Гергин Борисов, НПО "Спаси София"
"Трамвайните ограничители е ясно, че са мярка, която трябва да се приложи на Дондуков, а ако не се приложи, всички участници в движението, включително и пешеходците, ще страдат и най-мното трамваите."
Валентин Василев, Пътна полиция
"Представителят на Пътната полиция контрира, че ако се загради трамвайното трасе, че най-лек инцидент на пътя ще доведе до огромни задръствания."
При изчезването на възможността за заобикаляне на аварилало МПС, при пътно транспортно произшествие или други случаи, по този начин може да доведе до спиране на движението.
Едно от основните притеснение на жителите в района е и рискът от високи скорости след ремонта.
"Нашите деца трябва да го пресичат всеки ден, минимум по 2 пъти. Интересува ме какви мерки ще бъдат взети, така че скоростта да е ограничена там."
Вариантите: паваж или асфалт, разделиха присъстващите. Освен по-ниска скорост, паважът създава неудобства като шум, запрашеност, оскъпяване и дискомфорт за велосипедистите. Затова и компромисната идея за паваж само покрай трамвайните релси, може да събере най-много привърженици. Следващото обсъждане е на 16 май.