Авиационен експерт: В българските авиолинии няма самолети Боинг 737 Макс 8

След Китай, който забрани полетите с около 60 самолета Боинг 737 Макс 8 на своите авиокомпании, към забраната се присъединиха Етиопия и Каймановите острови. Singapore Airlines , която има пет самолета от този тип, също обяви, че засега спира полетите с тях и "продължава да следи ситуацията около разследването на причините за инцидентите". Ще бъде ли спрян моделът завинаги - гост по темата в Сутрешния блок на БНТ беше Александър Богоявленски – авиационен експерт и журналист.

от БНТ
07:34, 12.03.2019
Чете се за: 00:55 мин.
У нас

Самолетът Боинг 737 Макс 8 е един от най-популярните в историята на гражданската авиация. Над 5000 самолета са поръчани досега, а над 7000 от предишните поколения вече летят. 350 самолета са произведени към края на януари 2019 г., като производството на модификацията все още не е спряло.

Боинг 737 Макс 8 в българските авиолинии няма, има такива от предишни модификации, обясни експертът.

Александър Богоявленски - авиационен експерт, журналист: Фазата, в която се случват инцидентите, е фазата на излитане, в която самолетите отлепят от земята. Не може обаче да се твърди със сигурност, че има връзка между двата инцидента с тези самолети. Не би следвало да се спекулира на толкова ранен етап с някакви конкретни заключения.

Черните кутии не дават решения, те просто записват данните от полета. Помагат на разследващите органи да могат да оценят причините, довели до катастрофата, обясни още експертът.

Автоматиката измества все повече човешката дейност - затова е изключителна важна взаимовръзката между софтуерния интерфейс и подготовката на пилотите, категоричен е експертът.

Александър Богоявленски - авиационен експерт, журналист: За пътниците няма никакво място за притеснение - въздушният транспорт продължава да бъде най-сигурният. Последните десетилетия са най-сигурните в историята, а всеки един инцидент води до подобряване на ситуацията, до все по-нови знания.

Турболенцията не е толкова опасна, колкото неприятна за всички. Все повече тежки метеорологични условия се случват на цялата планета и затова все по-често има и тежка турболенция в самолетите. Един самолет обаче е предвиден да издържа над 150% от нормалните си режими, така че е заложена голяма доза сигурност, каза още Богоявленски.


Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Франция одобри идеята за общ парламент с Германия
Франция одобри идеята за общ парламент с Германия
Масови оставки в Очната болница във Варна - какви са исканията на лекарите?
Масови оставки в Очната болница във Варна - какви са исканията на лекарите?