ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Първият български изтребител F-16 кацна на авиобаза...
Чете се за: 01:25 мин.
Почина известният актьор Вал Килмър
Чете се за: 00:27 мин.
Депутатите обсъждат вота на недоверие срещу кабинета...
Чете се за: 01:20 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Авиационен експерт: В българските авиолинии няма самолети Боинг 737 Макс 8

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:55 мин.
У нас

След Китай, който забрани полетите с около 60 самолета Боинг 737 Макс 8 на своите авиокомпании, към забраната се присъединиха Етиопия и Каймановите острови. Singapore Airlines , която има пет самолета от този тип, също обяви, че засега спира полетите с тях и "продължава да следи ситуацията около разследването на причините за инцидентите". Ще бъде ли спрян моделът завинаги - гост по темата в Сутрешния блок на БНТ беше Александър Богоявленски – авиационен експерт и журналист.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Самолетът Боинг 737 Макс 8 е един от най-популярните в историята на гражданската авиация. Над 5000 самолета са поръчани досега, а над 7000 от предишните поколения вече летят. 350 самолета са произведени към края на януари 2019 г., като производството на модификацията все още не е спряло.

      Боинг 737 Макс 8 в българските авиолинии няма, има такива от предишни модификации, обясни експертът.

      Александър Богоявленски - авиационен експерт, журналист: Фазата, в която се случват инцидентите, е фазата на излитане, в която самолетите отлепят от земята. Не може обаче да се твърди със сигурност, че има връзка между двата инцидента с тези самолети. Не би следвало да се спекулира на толкова ранен етап с някакви конкретни заключения.

      Черните кутии не дават решения, те просто записват данните от полета. Помагат на разследващите органи да могат да оценят причините, довели до катастрофата, обясни още експертът.

      Автоматиката измества все повече човешката дейност - затова е изключителна важна взаимовръзката между софтуерния интерфейс и подготовката на пилотите, категоричен е експертът.

      Александър Богоявленски - авиационен експерт, журналист: За пътниците няма никакво място за притеснение - въздушният транспорт продължава да бъде най-сигурният. Последните десетилетия са най-сигурните в историята, а всеки един инцидент води до подобряване на ситуацията, до все по-нови знания.

      Турболенцията не е толкова опасна, колкото неприятна за всички. Все повече тежки метеорологични условия се случват на цялата планета и затова все по-често има и тежка турболенция в самолетите. Един самолет обаче е предвиден да издържа над 150% от нормалните си режими, така че е заложена голяма доза сигурност, каза още Богоявленски.


      Свързани статии:

       Още две авиокомпании спират полетите с Боинг 737 Макс 8
      Още две авиокомпании спират полетите с Боинг 737 Макс 8
      Още две големи авиокомпании спряха полетите със самолета Боинг 737...
      Чете се за: 00:17 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?