По празниците контролът при пътуванията е малко занижен, затова може би и се случват подобни трагедии като тази с руския военен самолет Ту-154 в Сочи, каза авиоекспертът Ангел Борисов. Той обясни, че военните пилоти имат по-малко опит от гражданските и в по-особени ситуации може да нямат толкова бързи реакции.
Според Ангел Борисов все още не трябва да се изключва версията за атентат, понеже винаги се започва с евентуално предположение за външна намеса, докато не се обследват всичките черни кутии. И докато не се отхвърли тази версия, не трябва да се започва наобратно.
В момента основната е проблемът със задкрилките.
Ангел Борисов, авиоексперт: На втората минута се дава командата за закриване на задкрилките, но може командата да се приеме неправилно, а може машината да не я изпълни. Много е важна бързата реакция обаче. Ако се получи разсинхронизиране в специални системи в Ту-154, може да се получи проблем и неуправляемост.
Според него военните пилоти имат по-малък опит от гражданските и е възможно да са допуснали грешка, когато всяка секунда е била важна, коментира авиоекспертът.
Има три черни кутии и трябва да се получат окончателните резултати от разследването, за да се каже, добави авиоекспертът.
Ангел Борисов, авиоексперт: Ту-154 е изключително здрав самолет, с 3 двигателя, може да прелети огромни разстояние. Възможно е и пилотът да е загубил ориентация, летището в Сочи е особено.
Вижте във видеото още какво каза за разполагането на пътниците в самия самолет и дали лошата центровка също може да е причина за трагедията.
В търсене на справедливост: Близки на загинал моторист излязоха на протест в Пловдив
Заради промените в климата пчелите в България са намалели драстично в последните години
Нови ограничения за движение в двете нискоемисионните зони в София влизат в сила от декември
"Ние вече не живеем - отидоха на концерт, а ни ги върнаха в ковчези": Кочани
Заседание на Комисията по бюджет и финанси към Тристранния съвет: На фокус Бюджет 2026