ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
НА ЖИВО: България – Испания, 0:3
Чете се за: 02:02 мин.
Четирима са задържани за побоя над директора на полицията...
Чете се за: 04:37 мин.
Модната легенда Джорджо Армани почина на 91 години
Чете се за: 01:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

БНТ е отразила обективно и равнопоставено проявите на кандидатите за президент

Чете се за: 00:53 мин.
У нас

Без нарушения на Изборния кодекс и Закона за радиото и телевизията от страна на обществените медии е преминала предизборната кампания. Констатацията е на Съвета за електронни медии, който съвместно с ЦИК представи днес мониторингов доклад за отразяването на кампанията. Според изследването БНТ е спазила принципите на плурализъм и е отразила обективно и равнопоставено проявите на кандидатите за Дондуков 2.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Според изследването БНТ е представила равнопоставено време за платена и безплатна агитация на всички участници в предизборната надпревара. Обществената телевизия е предпочетена за политическо рекламиране от широк спектър политици.

Вирджиния Савова - ръководител на специализирания екип на СЕМ за мониторинг на предизборната кампания: Кулминацията на кампанията е дебатът между госпожа Цачева и ген. Радев в ефира на БНТ. Обществената медия е предоставила право на всички телевизии да се възползват от излъчването на дебата. Основният извод е дефицит на директен сблъсък на платформи и тези на основните участници в кампанията. БНТ е спазила принципите на плурализъм и е отразила обективно и равнопоставено проявите на кандидатите. Тук също нямаме нарушения на Изборния кодекс и Закона за радиото и телевизията.
;

Наблюдението отчита като положителен факт активността на кампанията, отразена в регионалните центрове на БНР. В рамките на предизборната кампания за президент и вицепрезидент и разяснителната кампания около референдума, от СЕМ са наблюдавали 40 програми. От тях 17 са на обществени и 23 на търговски медии.

Мария Стоянова - председател на СЕМ: Съветът смята, че отговорността на медиите и особено на обществените е посланията да достигат до разнообразна аудитория. Още повече, че този вот имаше нов момент и той беше свързан с неговата задължителност.
Мария Мусорлиева - заместник-председател на ЦИК: Този път антиговоренето, плюенето по адрес на ЦИК, както и на СЕМ, скандалните сценарии и разделянето бяха общо взето сведени до минимум. И може би бяха само от инициаторите на референдума и техни ограничени сподвижници.

Разяснителната кампания за референдума е слаба в електронните медии, отчитат от СЕМ. Кандидатите са водели кампанията си като за парламентарни избори, а не като за президентски - според наблюдението.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?