ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Браншът поиска част от приходите от туризъм да отиват за национална реклама

Чете се за: 01:07 мин.
Икономика

Част от приходите от туризъм да се инвестират в национална реклама поиска Бордът по туризъм на Шестата годишна среща в бранша. Според тях трябва да се отделя един процент от печалбата, която за 2019 г. е стигнала 8 милиарда и 400 млн. лв. Министърът на туризма Николина Ангелкова потвърди, че повече пари за реклама наистина са необходими. Тя отчете и какви са резултатите с сектор туризъм през изминалите години.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Заета легова база 365 дни в годината. Тази цел си постави министър Николина Ангелкова за тази година.

      Николина Ангелкова - министър на туризма: За първите два месеца на годината януари и февруари приходите от международен туризъм са 425 милиона евро, което е с 4,8% в сравнение със същия период на предходната година.

      През 2018 г. над 9 милиона чуждестранни туристи са посетили България. А приходите са били с 6% повече спрямо 2017 г. София в последните две години е на второ място в Европа по ръст на посетилите я чужденци.

      За пръв път миналата година броят на чуждите туристи посетили столицата е надхвърлил броя на жителите на града.

      Туристите от Германия, Великобритания, Гърция, Италия и Израел са най-много. През 2018 г. е отчетен ръст с 4%, спрямо 2017 г. Затова Бордът по туризъм ще издигне кандидатурата на София за Европейска столица на интелигентния туризъм през 2020 г.

      Йорданка Фандъкова - кмет на София: По отношение на броя на чуждестранните туристи се наблюдава увеличение с 82% за 10-годишния период. Това е почти двойно увеличение.

      За още по-добри резултати, от министерството са измислили как да привличат хора и през сезоните пролет и есен.

      Николина Ангелкова - министър на туризма: Ние имаме прекрасни дадености за конгресен туризъм. С работата, която показахме, която бе високо оценена по време на българското председателство, ние доказахме, че можем да се справим.

      Според изпълнителния директор на туристическия борд Полина Карастоянова страната като конгресна дестинация може да се сравни с разглобен автомобил - имаме всички части, но ни липсва схемата за сглобяване. Затова от министерството разработват стратегия, а първата стъпка вече е планирана.

      Николина Ангелкова - министър на туризма: Ще направим предложение в "Слънчев бряг" да бъде изграден конгресен център и съответно прекрасната база, която има да бъде ангажирана.

      По време на дискусията бяха очертани и проблемите в туризма. Според проф. Николай Вълканов, който е член на Управителния съвет на Борда по туризма, трябва да се подобри заплащането на работещите в сектора, да се изсветли бизнесът, както и да се спре незаконното строителство по Черноморието.

      Свързани статии:

      Успешно развиват приключенския туризъм в Югозападна България
      Успешно развиват приключенския туризъм в Югозападна България
      Комбинация от спускания по бързите води на река Струма с конна езда или маунтинбайк. Планински преходи през труднодостъпни върхове и живописни долини. Това са само малка част от възможностите, които се предлагат като приключенски туризъм в Югозападна България.
      Чете се за: 00:42 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?