Реални ли са намаленията у нас в ден като "Черния петък" . Как избираме какво да купим и какво е поведението ни в ден като днешния в студиото на "Денят започва" темата коментират икономистът Мика Зайкова и психологът Росица Павлова.
В студиото на БНТ психологът Росица Павлова изрази мнение, че вече има тенденция не за "черен петък", а за "черен уикенд". Тази тенденция с табелите "дълъг уикенд", тръгнала от САЩ, вече завладява целия свят, включително и нашата страна. Тя може би, по мнението на Павлова, удовлетворява някакви потребности на хората, които са били разпознати и използвани от маркетолози. Това води до тази масова мания по пазаруването.
Мика Зайкова - икономист: "Това е времето, когато човек с по-малко пари може да купи повече стоки. Така е по белия свят, така е и в Америка.
Според Зайкова има разлика между "черните петъци" в Америка, Европа, и у нас. "В Америка се определят кои стоки, в какви количества и с какво намаление ще бъдат продадени в този ден.", каза още тя.
Мика Зайкова - икономист: "Хората знаят кои са групите стоки, къде се намират, в кои магазини и какво е количеството им. Затова са тези опашки, които гледаме по телевизията, но там това се спазва и е много строго наказуемо."
На много места у нас обаче, не е така. Зайкова се опита да определи от какво да се пазим в този ден, а именно от фалшив търговец, ако става въпрос за онлайн търговия, фалшива промоция и стоки с дефекти.