НОВИНИ

"Черен петък" - мания за пазаруване или реални намаления?

Реални ли са намаленията у нас в ден като "Черния петък" . Как избираме какво да купим и какво е поведението ни в ден като днешния в студиото на "Денят започва" темата коментират икономистът Мика Зайкова и психологът Росица Павлова.

bnt avatar logo
от БНТ
07:35, 24.11.2017
Чете се за: 00:41 мин.
У нас

В студиото на БНТ психологът Росица Павлова изрази мнение, че вече има тенденция не за "черен петък", а за "черен уикенд". Тази тенденция с табелите "дълъг уикенд", тръгнала от САЩ, вече завладява целия свят, включително и нашата страна. Тя може би, по мнението на Павлова, удовлетворява някакви потребности на хората, които са били разпознати и използвани от маркетолози. Това води до тази масова мания по пазаруването.

Мика Зайкова - икономист: "Това е времето, когато човек с по-малко пари може да купи повече стоки. Така е по белия свят, така е и в Америка.

Според Зайкова има разлика между "черните петъци" в Америка, Европа, и у нас. "В Америка се определят кои стоки, в какви количества и с какво намаление ще бъдат продадени в този ден.", каза още тя.

Мика Зайкова - икономист: "Хората знаят кои са групите стоки, къде се намират, в кои магазини и какво е количеството им. Затова са тези опашки, които гледаме по телевизията, но там това се спазва и е много строго наказуемо."

На много места у нас обаче, не е така. Зайкова се опита да определи от какво да се пазим в този ден, а именно от фалшив търговец, ако става въпрос за онлайн търговия, фалшива промоция и стоки с дефекти.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Съвети за правилно използване на газови бутилки
Съвети за правилно използване на газови бутилки
Спалеология във втория ден на Банско Филм Фест 2017
Спалеология във втория ден на Банско Филм Фест 2017