Българската национална телевизия участва в дискусия на Съюза на българските художници за новото лого на Обществената медия. Генералният директор Константин Каменаров увери художниците и графичните дизайнери, че конкурсът за нов основен графичен знак на телевизията и четирите ѝ програми ще бъде проведен професионално и е отворен към диалог с гилдията. Уточняването детайлите за визията на новото лого ще продължи и следващата седмица.
Още с обявяването конкурсът за ново лого на БНТ породи дискусия сред българските художници и графични дизайнери. Защо Обществената телевизия иска да смени добре познатия графичен знак, каква ще бъде наградата за най-добрите предложения и кой ще ги оценява? Така звучаха основните въпроси на гилдията.
Антон Стайков, зам.-председател на СБХ: Колегията дизайнери ги притеснява трудността на задачата и малкият срок.
Филип Бояджиев, графичен дизайнер: Основното нещо, което се прави, когато се прави едно лого е да се съотнесе визията, написана на хартия в някакъв визуален материал. Такова нещо като тип стратегия всички ще се съгласим, че няма.;
Основното лого на БНТ трябва да символизира обществената ѝ функция като национална институция и обективен източник на информация. Логата на четирите канала от своят страна - да бъдат производни на основния графичен знак и да отразяват особеностите им. По време на днешната среща генералният директор на БНТ Константин Каменаров призова едни от най-добрите български художници да помислят как трябва да изглеждат най-добрите идеи.
Константин Каменаров, ген. директор на БНТ: Искам да бъде модерно, искам да бъде бляскаво. Много ви благодаря за тази загриженост! Тя ми говори за нещо друго - тя ми говори, че тези неща са важни. Желанието ни е да направим напълно отворен конкурс за всякакви идеи, хрумвания и креативност.
Уточняването детайлите за визията на новото лого ще продължи и следващата седмица. А как ще изглежда то, ще видим през новия телевизионен сезон.