Европейската транспортна федерация работи по проблеми от повече от две години, обясни в сутрешния блок на БНТ Екатерина Йорданова. председател на Съюза на транспортните синдикати в България.
This is a modal window.
Екатерина Йорданова, председател на Съюза на транспортните синдикати в България и вицепрезидент на Европейската транспортна федерация: Проблемът започна да бъде обсъждан, когато започнаха да се установяват лоши практики не от тези превозвачи, но от превозвачи, които идват от този регион. И тогава ние и нашите превозвачи не бяхме достатъчно настоятелни, за да се справим с този проблем, който създаде лош имидж на бизнеса. Това е важно да се каже, защото то е важно за гражданите. Затова и част от шофьорите не участват пряко, но ние се ангажирахме с подкрепа, защото наистина това е национална кауза. Това, което сгрешихме и ние, и превозвачите, е че ние не използвахме всички механизми, за да преговаряме, да използваме европейския икономически и социален комитет достатъчно силно. В Европейската комисия има социални секторни диалози, където работодатели и синдикати преговарят по всички документи. тези документи се разглеждат там още в самото начало.
Според Йорданова по време на българското председателство на Съвета на ЕС държавата е направила максималното, което е могло да бъде направено. Липсите в този дебат били в слабостите в диалога на европейско ниво и на национално ниво.
В този диалог има страни... и трябва да участват превозвачите като представители на бизнеса и работещите, които осъществяват този бизнес. Има достатъчно инструменти за по-ранно договаряне, за да можем да постигнем това единство в началото.
В този смисъл тя изтъкна, че синдикатите подкрепят българската кауза, българския бизнес и очакват в рамките на следващата седмица да бъдат "поканени от българския бизнес да започнат този така дълго очакван диалог".