Фейсбук с нови правила за политическа реклама преди евроизборите

Фейсбук обяви въвеждането на по-строги правила за политическа реклама преди предстоящите евроизбори. Фейсбук, заедно с Гугъл и Туитър, са компаниите, чиито усилия целят премахването на чужда намеса и въвеждането на прозрачност в сектора на маркетинга.

от БНТ
19:16, 29.03.2019
Чете се за: 00:33 мин.
По света

Новите правила на Фейсбук ще изискват от рекламните агенции да бъдат регистрирани в държава членка на Европейския съюз. Купувачите на реклама пък ще трябва да потвърджават самоличността си.

Паралелно с това, потребителите ще имат достъп до тази информация, като натиснат бутон "Платено от" и ще научават колко е платено за рекламата, колко потребители са я видели, тяхната възраст, пол и местоположение.

Данните ще се съхраняват в общодостъпна онлайн библиотека за срок от седем години. Рекламите, които са в разрез с правилата, ще бъдат премахвани от средата на април.

"Изправени сме пред находчиви, изобретателни и финансово обезпечени противници, които променят тактиката си, щом установим злоупотреба. Смятаме обаче, че правилата ще спомогнат да се избегнат намеси във Фейсбук по време на изборите", отбеляза вицепрезидентът на Фейсбук по глобални въпроси Ричард Алън.

Рекламните регулации вече присъстват в държави като Съединените щати, Великобритания, Бразилия и Индия. Калифорнийската интернет компания има планове правилата да обхават целия свят до края на юни тази година.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
КТ „Подкрепа“ няма да участва в евроизборите
КТ „Подкрепа“ няма да участва в евроизборите
Турция купува руските С-400, няма да ги препродава
Турция купува руските С-400, няма да ги препродава