ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
След смъртта на Сияна - оставки в АПИ
Чете се за: 03:55 мин.
Ученик падна от прозорец на столична гимназия
Чете се за: 01:20 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Кои са фирмите, подали жалби срещу тол системата през годините?

Чете се за: 01:30 мин.
У нас

Казусът с тол системата все повече се заплита. Проверка на "По света и у нас" показа, че на адресите на фирмите, които имат най-много заведени жалби -14, срещу нея, няма и никога не е имало регистрирани юридически лица. И в момента има две висящи жалби в КЗК.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Отиваме в столчния квартал Младост 1, където в 17-ти блок би трябвало да е адресът за кореспонденция на „Мархинженеринг“ - фирма със скромните 14 000 лв. капитал, занимаваща се с общо строителство, която има две жалби срещу обществената поръчка на ТОЛ системата.

      Минути след нас пристига съпругата на Александър Пешев - бившият собственик на „Мархинженеринг“. Жена му казва, че още преди години са продали фирмата и вече нямат нищо общо с нея. Незнайно защо, в Търговския регистър адресът за кореспонденция на фирмата остава този.

      съпругата на Пешев: Просто престанете. Това е терор - непрекъснато ни идват тука разни съобщения и ги връщаме и т.н.

      Другата фирма, която е обжалвала два пъти обществената поръчка за ТОЛ системата, е Алтима България. На адреса, посочен в регистрационното досие на фирмата, обаче, не я откриваме.

      Управителят на сградата също не знае някога да е имало такава фирма тук.

      управител на фирмата: На всеки етаж има фирма, няма скрито-покрито, разбираш ли? Има информационно табло, просто няма такава фирма. Някой ако я е регистрирал да прави мръсотии, възможно е. Но няма такава фирма.

      От април миналата година досега към КЗК са подадени 14 жалби, 7 са разгледани и отхвърлени. Мотивите на подобни фирми са най-вече къси срокове на поръчката. Други се жалват, че не е ясно дали изпълнителят трябва да купи бордовите устройства за ТОЛ системата например.

      Юлия Ненкова, председател на Комисията за защита на конкуренцията: Ние юристите го казваме - това е злоупотреба с право, защото по същество жалбите не са основателни, просто се пишат жалби, за да може да се спира процедурата, да се протака във времето.

      Средно една жалба се разглежда 30 месеца, което бави всеки търг. И в момента в КЗК има две висящи жалби, по които предстои произнасяне. Ако търгът отново се провали, държавната Автомагистрали ще поеме изграждането на системата.

      Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Ако оттук нататък не се стартира реализирането на проекта по така зададената процедура, резервният вариант е държавата да си го възложи на държавна компания, в случая - „Автомагистрали“, която е към Пътната агенция и да започне самото изграждане и след това оперирането от държавната компания.

      Превозвачите, които ще бъдат най-засегнати от новата система, са против сега обявения обхват на таксите- магистрали, първи и втори клас пътища.

      Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи: Навсякъде се говори, че фокусът ще бъде транзитното движение. Добре, нека да бъде автомагистралите и онази част от първи клас пътища, които са част от еврокоридори. Останалите пътища не би следвало да са засегнати от ТОЛ системата.

      МРРБ обмисля завеждането на насрещен иск срещу фирмите, бавили умишлено търга за ТОЛ системата.

      Свързани статии:

      Отвориха офертите за изграждане на тол системата
      Отвориха офертите за изграждане на тол системата
      В 17:00 часа в Агенция „Пътна инфраструктура“ отвориха офертите за...
      Чете се за: 02:15 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?