Късо съединение в инсталацията на композицията е най-вероятната причина за пожара в бързия влак София-Бургас снощи. Два вагона от него изгоряха на гара Коньово между Нова Загора и Ямбол. Няма пострадали хора. По случая започна разследване.
This is a modal window.
Малко след 20 часа снощи от тоалетната на третия вагон на бързия влак София-Бургас тръгва огън, който обхваща и последния вагон от композицията. Пътуващите около 80 души са евакуирани своевременно и не са пострадали.
Гледам всичките хора излизат. Викам си - брей, има пожар, никой не идва да ни казва, излизаме и някакъв си върви с пожарогасителя и вика, ама супер спокойничко и бавничко: ей, един пожарогасител ли няма в тоя влак, бе? Срамота! Опитаха се да го изгасят, обаче не им се получи, извикаха пожарната. Тя дойде сравнително бързо между другото.
Няколко са версиите за причините за пожара, като не е изключено той да е причинен умишлено, но най-вероятно огънят е тръгнал от късо съединение в ел инсталацията на влака.
инж. д-р Бойчо Скробански, р-л звено "Разследване" в Министерството на транспорта: Ясно се вижда, че от третия вагон апаратурата, която е за осветлението, е вероятността, може би около 80-90 процента да е възникнал пожар от там, от там се командва на целия вагон главно осветлението и отоплението.
Благодарение на бързата намеса на пътната бригада на влака и това, че инцидентът е станал в района на гара, а не в междугарие, не се е стигнало до по-сериозни инциденти. Изгорелите вагони са доста стари, на 37 години, но според специалистите не това е причината за пожара
Ангел Даскалов, директор ,,Пътнически превози"-Пловдив: Това не е причина за този инцидент, тъй като преди да излязат вагоните в експлоатация, те минават технически преглед и на този технически преглед, ако има нещо, което не е редно, вагонът няма да бъде пуснат в експлоатация.
Назначени са експертизи, които ще дадат яснота от какво е причинен пожарът. Една година е срокът за разследване на специализирана комисия към Министерството на транспорта.