От 1 януари 2017 г. размерът на минималната работна заплата ще бъде 460 лева, съобщи пресслужбата на кабинета. С увеличението, което е 9,5 на сто спрямо размера й през тази година, ще се мотивират търсещите работа и ще се гарантира по-добро задоволяване на потребностите на наетите на минимална работна заплата и техните семейства. С промяната се очаква да бъде намален и рискът от бедност сред работещите.
За повишаването на минималната работна заплата способства икономическият растеж, устойчивите темпове на БВП през последните години, увеличението на броя на заетите и ръстът на средната работна заплата в страната.
От 1 януари минималната работна часова ставка ще бъде 2,77 лв.
С друго постановление правителството определи размера на линията на бедност за страната за 2017 г. Тя ще бъде 314 лв., което е с 14 лв. повече в сравнение с тази година.
Линията на бедност се определя на база на методика, утвърдена от Министерския съвет. Показателят се изчислява в зависимост от данните в изследването "Наблюдение на домакинските бюджети", което се прави ежегодно от Националния статистически институт.
Линията на бедност се използва като параметър при формирането на социалната политика в областта на доходите и жизненото равнище.
По следите на катастрофата: Екип на "По света и у нас" по пътя на фаталната отсечка
Кауза в памет на момче, покосено от мълния - семейството откри библиотека в болницата
Наталия Ефремова: До броени дни ще изплатим помощта от 8 000 евро на семействата на загиналите на АМ „Тракия“
НСлС разследва тежката катастрофа на АМ „Тракия“: Над 50 експертизи и около 100 разпита предстоят
Влошило се е състоянието на пострадалия румънец при катастрофата на АМ “Тракия”, състоянието му е критично