Транспортната комисия към Столичния общинския съвет отново обсъжда спирките на градския транспорт да се дават на концесия. Това е трети опит идеята да бъде приета от общинския съвет. Кандидатите трябва да докажат, че имат поне 5 милиона лева оборот годишно. От Общината са изчислили, че инвестицията, която трябва да направят, е поне 20 милиона лева.
Близо 2800 са спирките на градския транспорт в София. Проектът предвижда те да изглеждат по четири различни начина. Най-голям ще е броят на тези, които имат навес. В крайните квартали такъв не се предвижда и спирките ще са отбелязани само със знак и кошче за боклук. А в центъра на София концесионерът, освен навес, кошче и знак, трябва да предвиди и павилион за вестници, цигари и дребни пакетирани стоки. Според гражданите обаче трябва да има пейки и навеси на всички спирки.
"Когато вали дъжд, когато силно духа вятър, човек би трябвало да може да застане и да стои някъде спокоен."
"И пейки трябва да има."
"Има хора инвалиди, трябва да поседнат докато чакат. Примерно, 20 минути се чака автобус."
Заледените тротоари около спирките през зимата са друг проблем, с който често се сблъскват гражданите. От Общината предвиждат отговорността да продължава да бъде на фирмите за почистване.
Цветан Стоевски - директор на дирекция "Обществени поръчки и търгове": "Единствено задължение на бъдещия концесионер ще бъде да отговаря за изрядното състояние на самата спирка, т.е. да няма налепени реклами, плакати, бележки, каквото и да е друго по стъклената част на спирките или по навесите."
Задължение на концесионера ще е да демонтира всички стари спирки.
Цветан Стоевски - директор на дирекция "Обществени поръчки и търгове": Последните месеци се направиха редица нови спирки. Те най-вероятно ще бъдат запазени."
Договорът, който се предлага, е за 15 години с опция за още 5.