В студиото на „Още от деня“ министърът на транспорта в периода 2005 - 2009 г. Петър Мутафчиев заяви, че за развитието на Българските държавни железници са нужни ясни цели и програма, а не само даване на средства. Той отбеляза, че е ранно да се празнува гласуването на пакета „Мобилност“ в полза на българските превозвачи.
Към БДЖ е необходимо първо държавно отношение, отбеляза бившият транспортен министър Петър Мутафчиев. Според него на БДЖ е необходим добър мениджмънт, ясна визия за развитие, добра регулация от страна на държавата на целия транспортен пазар, приемственост от една на друго правителство.
От 2009 г. досега в БДЖ са наляти близо 2 млрд. лв., заяви той, а средствата се дават за пътническите превози. Ефективното използване на парите е важен елемент.
;Работа на Минисетрството на транспорта е да регулира пазара така, че той да е ефективен и полезен за българските граждани. Последните години подвижният състав не е обновяван с изключение на спалните вагони, заяви Мутафчиев.
Нужна е инвестиция в работната сила, за да се научи тя да произвежда качествена услуга, допълни Мутафчиев с думите, че БДЖ не е по-различна от другите сфери в България.
Все още е рано за празненства, защото не е ясно какво ще стане на последното гласуване за промяна на пакета „мобилност“, заяви Мутафчиев. Той отбеляза, че е разрешено на шофьорите да почиват извън родната си страна, но остава задължението камионът да бъде върнат.
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
Собствеността на "Лукойл": Енергийното министерство не е препоръчвало изкупуване
Бюджет и компромиси: Социалният диалог е възстановен заради финансовата стабилност
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Зеленски: Киев няма законно и морално право да отстъпва украински територии на Русия