Пловдив попадна в престижната класация „Най-добри европейски дестинации“ за 2016-а година. Единственият български град, включен в съревнованието, е в конкуренция с Рим, Париж, Лондон, Виена, Атина и ред други емблеми на културния туризъм. Пловдивчани апелират повече българи да участват в гласуването, за да спечели България.
До десети февруари на сайта на инициативата Best European Destination всеки може да даде своя глас. Не е нужна регистрация, а само да се отбележи предпочитаният град и да се гласува. Това е поредно международно признание за туристическия потенциал на Пловдив, за който вече е традиция съпоставянето с най-известни световни дестинации.
"Всъщност ние сме вече във висшата лига. Пловдив е забелязан от организации, които се занимават не само с туризъм, а с популяризиране на градове", коментира Радост Иванова, директор на ОП „Туризъм“.
"Пловдив естествено не може да се мери по брой на туристи с Лондон, Париж или Флоренция да кажем. Но за сметка на това Пловдив е запазил едно кътче, което на входа на Европа е много цветно, много романтично", поясни д-р Ангел Янков, директор на Етнографския музей в Пловдив.
Дванадесетокласничката от Пловдивската математическа гимназия Мария Димчева вече е дала своя вот в класацията. Но има и по-важен принос за имиджа на родния си град. Тя спечели конкурса за лого „Пловдив – най-старият жив град в Европа“. В изображението Мария стилизира Античния театър, хълмовете, река Марица и разбира се, хората на Пловдив.
"Градът все пак е най-старият жив град, тоест в него има население, затова смятах, че това трябва да се отбележи също.И ги изобразих като кръгова композиция, за да може да се изобрази, че са свързани като едно цяло", обясни тя.
Миналогодишният носител на титлата „Най-добра европейска дестинация“ е френският град Бордо - ясен знак, че фаворитите вече не са столичните мегаполиси. А това несъмнено е добра новина за Пловдив.