Европейската комисия публикува днес насоки, които да помогнат на националните власти да следят по-добре онлайн търговията, особено, когато става дума за продукти, идващи от страни извън ЕС.
Препоръчва се създаване на специални служби, които да наблюдават и да изискват от търговците сваляне на даден продукт, ако не отговаря на европейските изисквания. На потребителите пък се препоръчва редовно да подават жалба при съмнение за онлайн измами. През 2017 година всеки втори европеец е купувал продукти онлайн.
Някои стоки обаче не отговарят на европейските норми за сигурност, например някои играчки от Китаx. Едва половината от българите подават жалба, когато се сблъскат с проблем или измама при пазаруване онлайн, показва ново проучване на Еврокомисията за онлайн потребителите. За сравнение във Финландия близо 95 на сто от пазаруващите онлайн се оплакват при установяване на проблем.
Предколедни намаления - реални ли са отстъпките и как да се предпазим от измами?
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
Трима души загинаха при жестока катастрофа край Пловдив, 7-годишно дете е с опасност за живота (СНИМКИ)
Продължават дипломатическите совалки по предложения от САЩ план за край на войната в Украйна
Президентът Радев за мирния план на Тръмп: Преговорите са единствената възможност да млъкнат оръжията