Има много прилики между работата на съдията и тази на журналиста, защото и двете са посветени на търсенето на истината. В това се убедиха учениците от езикова гимназия „Пловдив”, които проведоха час на класа в съдебната палата. Те участваха в импровизиран процес, а журналистът от БНТ-Пловдив Сашка Пушкова ги запозна с професията на съдебния репортер.
Това е първата среща на журналисти на БНТ 2 в инициативата професия журналист. Целта е да покажем на бъдещите журналисти какво всъщност се крие зад тази на пръв поглед много привлекателна професия.
Десетокласниците влязоха в ролите на съдии, прокурори и адвокати и след като законът бе приложен стриктно, осъдиха на 4 години затвор крадец-рецидивист. В съдебната зала бяха прожектирани репортажи на БНТ-Пловдив, отразяващи някои от знаковите дела, по които са се произнасяли пловдивските съдилища. Откровеният и много личен разказ на съдебния репортер Сашка Пушкова за работата по тях провокира интереса на учениците към професията на журналиста.
Венелин Ганев, ученик в 10 клас на ЕГ”Пловдив”: "Интересна и вълнуваща е, можеш да преживееш доста интересни неща, не е за всеки и има тежки моменти.”
Велина Божилова, ученичка в 10 клас: „Не очаквах чак толкова да са замесени журналистите в работата на съда. И двете имат сходно влияние върху хората, предполагам, нали съдът се опитва да намери това, което е истина, справедливо и да го покаже на хората, както и журналистите.”
Елена Димитрова, ученичка 10 клас: „Разбирам трудностите на вашата професия да изразите различни емоции, различни гледни точки и да се опитвате да представите максимално правдоподобно дадена ситуация.”
Учениците вече са се сблъсквали с явлението „фалшиви новини” и споделиха, че избират медиите, на които да се доверят.
Елена Димитрова, ученичка 10 клас: „Напоследък са навлезли много фалшиви сайтове.”
Сашка Пушкова, репортер БНТ-Пловдив: „Първо съм изненадана, че децата успяват на тази възраст 10 клас да различават фалшивото от истинското, да търсят източници, което е хубаво, защото медията не само информира, тя и възпитава, възпитава на поведение.”
Учениците се убедиха, че отговорността на съдебния репортер представлява обективност и спазване на етичния кодекс на журналиста.