Българската асоциация за етерични масла, парфюмерия и козметика ще търси подкрепа от държавата за осъществяване на качествен контрол върху чистотата на посадъчния материал от роза и лавандула, които се садят у нас. Според представители на бранша, въпреки че закон има, той не се спазва. Производителите обявиха, че държавата може да окаже и помощ на сектора, относно износа на българска парфюмерия и козметика в чужбина.
И тази година се очакват трудности с прибирането на розовия цвят в страната, обявиха от Асоциацията. Работниците намаляват, а проблемът с еднодневните трудови договори не е решен.
Гергана Андреева - изп. директор на Асоциацията за етерични масла, парфюмерия и козметика: Ще търсим отново помощта на държавата, с това да не губят регистрираните в бюрата по труда социалните си помощи и да могат да участват по време на кампания.
Очаква се цената на розовия цвят през 2018-та да бъде още по-висока, заради повишението на минималната работна заплата и поскъпването на основните консумативи. Производителите настояват и за строг контрол върху розовите и лавандулови насаждения.
Деян Тодоров - председател на Асоциацията за етерични масла, парфюмерия и козметика: Това също е проблем, тъй като се засаждат растения, било то лавандула, роза, които не винаги отговарят на сортовата си чистота.
Около триста килограма розово масло, добито през 2017-та година все още стои непродадено.
Гергана Андреева - изп. директор на Асоциацията за етерични масла, парфюмерия и козметика: Това не се дължи на цената, а просто миналата година беше изключително благодатна и почти три тона масло се доби.
Представителите на Асоциацията, която обединява над 100 компании, произвеждащи етерични масла, парфюмерия и козметика са убедени, че кампанията на БНТ 2 „Купувам българско“ е допринесла за налагането на родното производство и решаването на редица затруднения.
Деян Тодоров- председател на Асоциацията за етерични масла, парфюмерия и козметика: 5.08 Чрез тази гласност, която БНТ даде на нашите проблеми, ние постигнахме много срещи в министерствата, на които вече има диалог.
Интерес към българската козметика има все повече в арабските страни, обявиха от Асоциацията. Освен традиционния износ за страните от Европейския съюз, ръст бележи и износът за Китай и Япония.