ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Родители: Преместването на агресивния ученик не решава проблема

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:30 мин.
У нас

С преместване на агресивния третокласник завърши сагата в столичното 19-то училище. Заради момчето всички останали деца не влизат в клас от 12 декември. За всекидневния тормоз, на който бяха подложени учениците, БНТ разказа в серия от репортажи. Според родители и експерти обаче това не решава проблема, а само го премества на друго място.Репортерът Владимир Христовски припомня в "Денят започва" цялата сага.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Третокласниците от столичното 19-то училище отново влязоха в класната си стая. Заради агресивния си съученик те бяха принудени да учат в зала за танци, а от началото на тази година часовете им се провеждаха в заседателната зала на районната администрация в "Красно село".

Велислав Танев - родител: Щастливи сме, че децата са в класната си стая. Но доволни, че случаят е решен - не, защото случаят просто е прехвърлен в друго училище.

Проблемите в класа започват в началото на учебната година с идването на момчето, което заради агресивно поведение е преместено от 20-то училище. В края на септември е първият инцидент, при който проблемното момче напада свой съученик и започва да го души. Следва бой на учител със звънец, скубане и откъсване на кичури коса от главата на педагогическия съветник. Чашата на търпението прелива в края на ноември, когато той атакува друго дете с пергел и счупен триъгълник, заплашвайки го, че ще му извади очите.

През цялото това време родителите сигнализират училищните власти. Те предлагат на родителите на проблемното момче да премине в индивидуална форма на обучение, както и с него да работи психолог. Всичко това обаче е отказано от майката, която отклони и многократните ни покани да коментира поведението на сина си.

Абсурдът в случая е заложен в промененият през 2016 година Закон за предучилищно и училищно образование, който не разрешава без съгласието на родителите училищните власти да преместят или отстранят от занятия проблемния ученик. Заради това от 19-то училище се обръщат за помощ към Регионалното управление по образование в София и Министерството на образованието. Започва прехвърляне на топката, решението на проблема идва, но твърде късно.

Татяна Стойчева - родител"Може би ако в началото имаше адекватна реакция, това нямаше да се случи и приобщаването на детето можеше да стане и тук. Но с цялото това бездействие, неглижиране на проблема доведе до там, то да трябва да бъде преместено.

Според директора на училището Детелина Арнаудова трябва да се направят спешни промени в държавните образователни стандарти за приобщаващо образование.

Детелина Арнаудова, директор на 19 СУ "Елин Пелин": В стандарта трябва да има ясно разписано кога и как се включват институциите извън сферата на образованието, трябва много ясно да проличава работата с родителите. И трябва училището да има водещата роля в решаването на начина на организация на обучението на място.

Заради създалата се ситуация и безразличието на институциите Арнаудова подаде оставка. От Просветното министерство пък отказаха да кажат къде е преместен проблемният ученик, но увериха, че там с него ще работят ресурсни учители и ситуацията ще бъде овладяна.

И докато момчето прави първите си стъпки в новото училище, Виолета Дърмонева, която е старши експерт по "Начално образование" в Регионалното управление по образование в София и следи случая, е в отпуска до 10 февруари. Оказва се, че той не е прехвърлен на неин колега.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?