Русе и регионът не са достатъчно разпознаваеми за румънските туристи. Това е установило експертно проучване на Бизнесцентъра за подпомагане на малки и средни предприятия и техни румънски партньори.
Експертите са установили като съществен недостатък, че туроператорите в Русе не са достатъчно инициативни. Фирмите, които посрещат корабите с чужди туристите, използват набраната от социализма инерция и не разработват нови варианти за дестинации.
Катя Горанова - изпълнителен директор на Бизнесцентър за подпомагане на малки и средни предприятие-Русе: Не се правят достатъчно неща, които могат да накарат туристите да оставят финансов ресурс тук - те идват, гледат в такива времеви интервали, в които дори магазините не са отворени.
Бизнесцентърът в Русе в партньорство със сродни организации в Гюргево са разработили обща туристическа стратегия за граничния регион, която популяризира най-привлекателните места от двете страни на река Дунав. Тя е направена така, че ако туристите посетят Басарбовския скален манастир до Русе, след това вниманието им да се пренасочва към манастира Комана - до Гюргево.
Катя Горанова: Те са с частично препращане и към Румъния, т.е. продуктът е такъв, че, който иска да види нещо, да има идея, че там също има аналогична възможност.
В същото време чуждите туроператори посочват като проблем обраслите с треви и храсти пътеки по някои от забележителностите в региона.
На прага на еврозоната: В новогодишната нощ трябва да носим и евро, и левове
Директни полети до САЩ: Български авиопревозвач готви старта на редовни полети до Ню Йорк и Чикаго от април 2026 г.
Санкциите срещу руски компании: Как ще се отразят на пазара на горива в България?
Разследването срещу Благомир Коцев на финалната права: Какви са новите обвинения?
Деца раждат деца: 2800 малолетни и непълнолетни момичета са станали майки през миналата година