НОВИНИ

Скандал с фалшиви хоспитализации

Частна болница в Люлин отчита пациенти в болница, без да ги лекува. Това установи проверка на Здравната каса след сигнал на БНТ. Оказва се, че наша служителка докато е на работа, се води и хоспитализирана в болница "Люлин". Това е най-честата измама на болниците, твърдят проверяващите.

Мария Чернева
от Мария Чернева
20:22, 20.10.2016
8333
Чете се за: 01:44 мин.
У нас

Живее наблизо, а и кабинетът на личната й лекарка е в болницата. Отишла при нея с лека болка под ребрата.

Яна Бенчева - компютърна графика, БНТ: Личният ми лекар ми даде направление при гастроентеролог за преглед, отидох на преглед при гастроентеролог и той каза, че трябва да ме хоспитализират, за да ми направят изследвания, за да видят от какво е тази болка. Дойдох аз въпросния понеделник, записаха ме, направиха ми ехография, взеха ми кръв и урина и ми казаха да си ходя след 2 часа да и дойда да се изпиша в четвъртък.

Силно възмутена, Яна подава сигнал към Здравната каса. Инспекторите се отзовават моментално.

Багряна Маркова - директор "Връзки с обществеността", НЗОК: Значи влизаме вътре, за да се дехоспитализира.

Яна Бенчева - компютърна графика, БНТ: Значи на втория етаж трябва да се качим. Възмути ме, стори ми се измама. То е като да видиш някой да ти бърка в джоба и да не му кажеш нищо. Ами споделих с познати хора и с близки. Някои хора са попадали в същата ситуация в други болници, но ме подкрепиха, казаха по-добре сигнализирай, други пък смятат, че няма смисъл, нищо няма да се промени. Дойдох да се хоспитализирам.

Яна е приета в болницата по 74 клинична пътека от понеделник - показва и онлайн регистъра в касата. По тази пътека касата би платила 720 лева. Твърде добра цена за едно изследване с ехограф и на кръв. Какви са били показанията й за прием в болница искаме да разберем от лекуващата лекарка. Но тя не пожела да отговори.

Лакарката: Нали нямате нищо против на тези въпроси да отговори човекът, който е оторизиран за това.

Багряна Маркова - директор "Връзки с обществеността", НЗОК: Пресаташето не хоспитализира, вие хоспитализирате?

Лекарка: Нека да поканим хората, които имат отношение

Багряна Маркова - директор "Връзки с обществеността", НЗОК: Госпожата е била на работа по времето, в което е била хоспитализирана при нас

Лекарката: А това вече е голям проблем съгласна съм

Управителката на болницата също не иска да дава обяснения

Лалка Коева - член на управителното тяло на МБАЛ Люлин: Нека да видим, тече проверката нека, за да говорим с лекуващи лекари

Д-р Страшимир Генев - дир. на дирекция "Болнична медицинска помощ", НЗОК: При болнично лечение се изисква да се лежи, иначе какъв е смисълът от това всяка една процедура би могла да се извърши и в извънболничната помощ без тези неминуеми хотелски разходи, които са присъщи за болничното заведение.

БНТ: Тази нарушения чести ли са?

Д-р Страшимир Генев: Смятам, че да. Поне от жалбите, които получаваме от пациентите, за съжаление обаче, това е върха на айсберга.

Яна Бенчева: Мисля, че трябва да сме будни и да сигнализираме за такива неща.

БНТ: Сега диагноза получихте ли?

Яна Бенчева: Ами не, не получих диагноза, нямам епикриза всъщност и резултати от изследванията никакви нямам, това е след престоя ми, четиридневен, в тази болница.

Проверката на касата се проточи дълго. Излязоха и други мними хоспитализации. Пък откриха в здравното досие на Яна и още една, отново в частна болница. А тя и там не е лежала. Още повече - платила си е за една процедура на частно. Ще проверят и другата болница. От няколко месеца имат вече възможност да са по-гъвкави в контрола си и да реагират бързо на всякакви сигнали.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Ремонт на „Топлофикация“ притеснява жителите на булевард Христо Смирненски
Ремонт на „Топлофикация“ притеснява жителите на булевард "Христо Смирненски"
20 милиона лева ще струва зимното почистване на София
20 милиона лева ще струва зимното почистване на София