ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Скандал за картелно споразумение в германската автомобилна индустрия

bnt avatar logo от Мария Илчева, Дойче Веле
A+ A-
Чете се за: 00:50 мин.
Икономика

Нов скандал разтърсва автомобилния бранш в Германия. Към водещите германски автопроизводители се отправят обвинения за таен картел. Твърди се, че са се договаряли да поддържат високи цени и да спъват някои технологични развития. При това, с почти мафиотски методи.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Тези дни списание "Шпигел" писа за таен атомобилен картел между Фолксваген, Ауди, Порше, БМВ и Даймлер, които още от 90-те години на миналия век се били договорили за единна политика - по отношение на дизеловите и бензиновите двигатели, спирачките, съединителите и предавателните кутии. Твърди се, че производителите са се договаряли и за избора на доставчици, за цените на атомобилните части, за пречистването на отработените газове в дизеловите автомобили, както и за цените на новите модели коли.

Може да се окаже, че и аферата с дизеловите атомобили е свързана с този скандал, ако се установи, че е имало договорки за използването на прекалено малки резервоари за карбамид.

Ако всичките обвинения бъдат доказани, ще се окаже, че е имало картелно споразумение, с което концерните са поддържали изкуствено високи цени за купувачите и същевременно ниско заплащане на поддоставчиците. В такъв случай германските автомобилни концерни ще трябва да платят огромни глоби. Според експерти, общият им размер ще възлиза на между 3 и 5 милиарда евро. Някои от тях обаче може и да се измъкнат от наказанията.

Например концернът Даймлер, тъй като преди време той пръв е подал сигнал в Службата за защита на конкуренцията, с който се самообвинява. И Фолксваген е сезирал въпросната служба със сигнал, в който се изказвало подозрение за "действия, нарушаващи антимонополното законодателство", но доста след Даймлер. И все пак: ако Фолксваген предостави нови - особено сериозни - доказателства, би понесъл по-ниско наказание.

Каквото и да излезе обаче, едно е ясно: имиджът на продуктите "Made in Germany" вече пострада, поне що се отнася до автомобилите.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?