Новоизградена велоалея и зона за почасово паркиране стесниха една от лентите за движение на столичния булевард "Тодор Александров". В резултат на това движението при кръстовището с булевард "Христо Ботев" е силно затруднено. Оказва се също, че въпросната велоалея свършва в нищото на метри от метростанция "Сердика".
Километрични задръствания се образуват на булевард "Тодор Александров" в участъка между булевардите "Христо Ботев" и "Мария Луиза" в посока президентство. В пиковите часове опашката достига над 200 метра. За това алармират зрители на БНТ 2, които разказват, че движението в района е силно затруднено заради нова велоалея и зона за паркиране, която се разполага върху дясната лената на булеварда. Потърсихме Столичната община, за да попитаме как може да се реши проблемът.
"От съществуващото положение и сега новото положение се е променила единствено ширината на лентите", каза Петър Несторов, началник отдел "Организация и безопасност на движението".
Преди промяната ширината на платната е била 7 метра, а сега тя е 6 метра. Петър Несторов е категоричен, че към момента няма как да се облекчи положението на шофьорите и колоездачите. Посочи като алтернатива възможността да се премахне или премести "синята зона". Попитахме го дали велоалеята не може да се качи на тротоара.
"Тротоарите са пълни със съоръжения, улични стълбове, дървета. Ако можеше, щеше да се разположи в тази част. Няма как да се разположи велоалеята върху тротоара", обясни той.
Екипът ни обаче видя как велоалеята не само може, а е качена върху тротоара. Уви, завършваща в нищото на метри от метростанция "Сердика". Въпросът е от къде да минат велосипедистите, след като вече няма път? И докато проектът за продължение на велоалеята се реализира, колоездачите ще трябва да се движат между пешеходците, които са се запътили към метростанцията или излизат от нея.