НОВИНИ

Стотици пътници блокирани с часове на летище Пловдив

Повече от 300 души през нощта останаха блокирани часове наред на летище Пловдив. Пътниците от два полета на Wizz Air са се приземили аварийно заради бурята в София. На пловдивското летище обаче не е имало дежурни екипи, които да обслужат полетите. Хората...

Стотици пътници блокирани с часове на летище Пловдив
bnt avatar logo
от БНТ
20:17, 22.11.2015
Чете се за: 01:45 мин.
У нас

Повече от 300 души през нощта останаха блокирани часове наред на летище Пловдив. Пътниците от два полета на Wizz Air са се приземили аварийно заради бурята в София. На пловдивското летище обаче не е имало дежурни екипи, които да обслужат полетите. Хората са останали затворени в самолетите, докато служителите на летището не са били извикани на работа по спешност.

Двата самолета са пътували от Валенсия и Дубай към София. Малко преди полунощ станало ясно, че заради силния вятър не могат да кацнат по разписание. Повече от половин час кръжали над столицата, а горивото им стигнало до критично ниски нива. Тогава е взето решение да бъдат пренасочени към летище Пловдив, където са се приземили без проблеми минути след полунощ.

Кацането не е станало на тъмна писта. Контролите за управление на осветлението са задействани от Ръководство на въздушното движение. Въпреки че навигационните системи са работели нормално, по това време на денонощието летище Пловдив не е работело. Причината е, че от 1 юли там действа работно време от 6 до 22 часа. Извън тези часове полети се обслужват само ако има заявка 24 часа по-рано.

Притесненията за пътниците, сред които имало и много деца, започнали още преди полетите да бъдат отклонени към Пловдив. Хората разказаха, че самолетите им попаднали в силна турболенция.

След като кацнали извънредно в Пловдив малко след полунощ, пътниците разбрали, че на летището няма дежурни екипи, които да обслужат полетите. Повече от два часа хората останали затворени в самолетите и крайно изнервени потърсили помощ на тел. 112. Нямало дори служители, които да поставят стълбите пред самолетите. Липсвали и тези, които извършват физическия контрол. Те също били извикани по спешност през нощта. Впоследствие се оказало, че горивото за двата самолета не стига, за да отлетят отново и хората били превозени с автобуси.

Още сутринта бяха докарани цистерни с гориво, за да могат самолетите да заредят и излетят отново.

Според директора на Летище Пловдив вината за тази ситуация не е тяхна, тъй като на практика аеропортът не работи след 22 часа. По думите на Владимир Щърбанов кацането е разрешено от Ръководството на въздушното движение, но пистата не е била подсигурена, което е сериозно нарушение. Затова настоява случаят да бъде разследван от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация". Според него в подобни ситуации тук не може да се задейства системата за резервно летище, тъй като през нощта, без предварителна заявка, няма техника и персонал, които да подсигурят пистата и безопасността за пътниците съгласно всички изисквания.

Потърсихме и "Ръководство на въздушното движение", за да разберем защо е дадено разрешение за кацане на самолетите, след като летище Пловдив не работи през нощта? Пресаташето на държавното предприятие Камелия Станчева отговори, че решението за използване на летище Пловдив като резервно летище е изцяло на екипажите, които следва да са отчели както всички обстоятелства по отношение на функционирането му, така и метеорологичната обстановка. Командирът на полета и пилотът взимат решение къде да кацнат спрямо летателните планове, с които разполагат. А наземното обслужване на самолетите е извън функциите на РВД. Със сигурност предстои изясняване на причините за тази абсурдна ситуация.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

Надежда Нейнски за Шенген: България показа присъствие и беше част от важни европейски решения
Надежда Нейнски за Шенген: България показа присъствие и беше част от важни европейски решения
18:46, 12.12.2024
Чете се за: 01:22 мин.
Никой никого не търси - ще има ли преговори за правителство?
Никой никого не търси - ще има ли преговори за правителство?
18:18, 12.12.2024
Чете се за: 03:37 мин.
Състоянието на водния ресурс е тревожно
Състоянието на водния ресурс е тревожно
18:11, 12.12.2024
Чете се за: 01:35 мин.
Главчев: 1,6 милиарда лева годишно ще е финансовият ефект от Шенген
Главчев: 1,6 милиарда лева годишно ще е финансовият ефект от Шенген
17:12, 12.12.2024
Чете се за: 01:05 мин.
Вярно ли е, че през 1990 година е имало 14 милиона животни, а сега са под половин милион?
Вярно ли е, че през 1990 година е имало 14 милиона животни, а сега са под половин милион?
17:02, 12.12.2024
Чете се за: 07:20 мин.
Наталия Киселова поздрави Карлос Насар за спечелената световна титла
Наталия Киселова поздрави Карлос Насар за спечелената световна титла
16:16, 12.12.2024
Чете се за: 01:20 мин.
МЕЧ след консултациите при президента: С ГЕРБ разговори няма да водим
МЕЧ след консултациите при президента: С ГЕРБ разговори няма да водим
16:03, 12.12.2024
Чете се за: 01:42 мин.
Пирамиди, заплахи и измамни схеми: Версията на Калина и Калин от BETL
Пирамиди, заплахи и измамни схеми: Версията на Калина и Калин от BETL
15:52, 12.12.2024
Чете се за: 04:47 мин.
13 години по-късно няма виновен за смъртта на 19-годишна родилка
13 години по-късно няма виновен за смъртта на 19-годишна родилка
15:44, 12.12.2024
Чете се за: 01:25 мин.
Потенциал и добри практики в общините, но без достатъчна подкрепа от държавата
Потенциал и добри практики в общините, но без достатъчна подкрепа от държавата
15:41, 12.12.2024
Чете се за: 02:00 мин.
Облекченията на граничния контрол ще се усетят веднага, смятат от АИКБ
Облекченията на граничния контрол ще се усетят веднага, смятат от АИКБ
15:32, 12.12.2024 (обновена)
Чете се за: 00:47 мин.
Решението за Шенген: Коментари от НС
Решението за Шенген: Коментари от НС
15:24, 12.12.2024 (обновена)
Чете се за: 05:17 мин.
Топ 24
Най-четени
Ураганният вятър остави хиляди хора без ток
Ураганният вятър остави хиляди хора без ток
Млечни продукти с висока или с ниска масленост да избираме?
Млечни продукти с висока или с ниска масленост да избираме?