ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
НА ЖИВО: България – Испания, 0:3 на почивката
Чете се за: 02:02 мин.
Четирима са задържани за побоя над директора на полицията...
Чете се за: 04:37 мин.
Модната легенда Джорджо Армани почина на 91 години
Чете се за: 01:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Туропeратор отказва да връща депозити за екскурзия в Турция

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:52 мин.
У нас

Туроператорска фирма от Пловдив отказва да върне направени депозити на граждани, които искат да отменят заявена екскурзия до турския град Айвалък заради извънредното положение в южната ни съседка. Мотивът е клауза в договора, според която ранно записаните нямат право на възстановяване на капарото.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Надежда Генкова и още 10 нейни приятелки дали по 150 лева капаро за почивката още в края на януари. Заради обявеното извънредно положение в Турция обаче и препоръките на българските власти сега искат да се откажат от екскурзията.

Надежда Генкова: "Това не е наш каприз, не е заради болест или нещо друго. Ние спазваме съветите на нашата държава, на нашите консулати."

От туроператорската фирма обаче им заявяват, че нямат никакво основание за прекратяване на договора.

Надежда Генкова: "Тя ни казва - нашата реакция е неоснователна, след като техните автобуси пътували ежедневно."

Пред екипа ни от туристическата фирма отново обясниха, че изпълняват задълженията си според подписания договор. А в договора на Надежда е записано със ситен шрифт, че при ранни записвания, пари не се връщат. Юристи обаче коментират, че туроператорите трябва да се замислят дали наистина могат да гарантират сигурността на своите клиенти, и напомнят, че Турция се оттегли от конвенцията за Правата на човека.

Адвокат Стоян Мемцов – Сдружение за защита правата на потребителите: "Ние считаме, че това са извънредни обстоятелства, които препядстват самото правилно изпълнение на договора от самия туроператор. По тази логика може да ви осигури пътуване до място, където има бойни действия. Следва да осигури изпълнение на договора на място, което отговаря на условията на почивка, която да е пълноценна, да не съществува опасност за самия потребител."

Наша проверка показа, че всяка фирма сама решава как да процедира в подобни ситуации. Надежда и нейните приятелки вече са подали жалба в Комисията за защита на потребителите и очакват отговор в едномесечен срок.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?