ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Удължиха договора на частната фирма, която обслужва 15 линии в София

Мина Пенкова от Мина Пенкова Владимир Христовски
Всичко от автора
A+ A-
Чете се за: 00:57 мин.
У нас

Столичният общински съвет удължи с две години договора на частната фирма "Карат-С", която обслужва 15 линии от градския транспорт. Това решение предизвика разпалени дискусии, които продължиха повече от час. От опозицията поискаха оставки, защото „Столичният автотранспорт“ все още няма нови автобуси, с които да поеме линиите.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Договорът на частната фирма днес беше удължен, въпреки, че преди месец подобно предложение, внесено от заместник-кмета по транспорта Евгени Крусев беше отхвърлено.

      След като новият доклад обаче беше приет, вносителите казаха, че разговори за неговите условия с представители на фирмата не са водени.

      Ваня Тагарева: Със сигурност дружеството се интересува пряко във връзка с решението, което беше взето на Комисията по транспорт и туризъм на 17 май и всъщност именно тогава се коментираше стойността и цената.

      Общината ще плаща на частния превозвач до 3 лв. на километър вместо досегашните 3.56 лв. Новата цена е по-ниска, от тази на която вози Столичният автотранспорт.

      Симеон Славчев: Това е до 2 години, докато се проведе обществената поръчка за новите газови автобуси, които ще бъдат с абсолютно всички екологични норми.

      Именно забавянето на тази обществена поръчка доведе до ескалиране на напрежението. От опозицията поискаха оставки от всички отговорни, за това че все още Столичният автотранспорт не разполага с автобуси, които отговарят на екологичните изисквания и не може да поеме линиите. Заради това се налага общината да продължи да плаща на частна фирма. И предложиха.

      Калоян Паргов: Ако трябва да купим нови автобуси трябват пари, вместо тези над 30 млн. да ги дадем на "Карат-С" за две години по-добре да ги дадем на Столичния автотранспорт, за да акумулира средства и с тези средства да си купи автобуси.

      От частния превозвач не отговориха на обажданията ни, за да коментират съгласни ли са с новите условия и ще искат ли неустойки, ако договорът им бъде прекратен преди да изтекат 2 години. В същото време жителите на село Лозен, което се обслужва от частния оператор, поискаха да бъде увеличен броят на колите в час пик, както и да бъде пусната още една линия.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?