НОВИНИ

Войната по пътищата: Ще помогнат ли спешни мерки срещу катастрофите?

Заради зачестилите тежки катастрофи се обмисля въвеждането на допълнителни мерки за безопасност в обществения транспорт. Сред предложенията е поставянето на предпазни колани и видео регистратори в пътническите автобуси.

bnt avatar logo
от БНТ
08:05, 21.11.2017
Чете се за: 01:13 мин.
У нас

Законът за движението по пътищата ще се раздели на три, като обучението за водачите ще е отделно и техническите параметри на колите също, обясни зам.-председателят на Комисията по транспорт в НС Станислав Иванов.

Станислав Иванов - депутат от ГЕРБ, зам. председател на Парламентарната комисия по транспорта : Законът ще се раздели на три. От една страна ще бъдат полицейските функции, от друга страна ще има закон за сервизната дейност и автомобилите и трети закон, който ще бъде за обучението и за водачите.

Той добави, че ще има нови камери.

Станислав Иванов, зам.-председател на Комисията по транспорт в НС: Има поръчка за нови 30 камери, които скоро ще бъдат поставени, а при по-силен контрол при годишни технически прегледи, нарушенията ще намалеят. Другата наша идея е с тези камери да се следи дали МПС-о, което се движи в момента, има гражданска отговорност и има годишен технически преглед. Освен манталитета на шофьорите, трябва да се промени и този на пешеходците.

Според председателя на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи трябва да има нови форми на контрол.

Владимир Тодоров председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи: В полицейските коли има камери за скорост, но няма изграден единен център, който да обработва. Това е неефективно. Трябва да се изгради такъв център. За шест месеца, откакто в линейките има видео наблюдение са извършени 40% по-малко нарушения от водачите на линейки. Има смисъл от такива нови форми за контрол.

Видео регистратор в повече едва ли ще променят съществено нещата, ако се използват като тахографите, отбеляза пък бившият шеф на КАТ Алекси Стратиев.

Алекси Стратиев - експерт по пътна безопасност: Ако по основната пътна мрежа се разположат стационарните камери, тези хора могат да влязат в онези населени места, където не са виждали полицаи. Приоритета към мобилните камери трябва да се приключи и да се върви към изграждане на една система с център, където да ги обработват.

Според него един от проблемите на пътя не са и достатъчни часовете при кормуването.

Алекси Стратиев - експерт по пътна безопасност: 30 часа не се получават от обучаемите. Препоръки от 50 до 150 часа да бъдат, тогава ще има разлика и горе-долу ще бъде научен. Да бъдат добре подготвени водачите - това е важното.



Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Протестиращи настояват за надлез при пешеходната пътека в Атия
Протестиращи настояват за надлез при пешеходната пътека в Атия
Днес е Въведение Богородично - денят на християнското семейство
Днес е Въведение Богородично - денят на християнското семейство