НОВИНИ

За иновациите и модерния бизнес - новата рубрика на "По света и у нас"

Как се прави модерен бизнес - нова рубрика за технологии започваме в "По света и у нас". Идеята е да ви представим иновативни бизнес модели и визионерски идеи на млади и успели хора, които могат да променят живота ни и вече го правят. Помните ли как се живееше без мобилни телефони - именно подобни идеи, които сега изглеждат фантастично, ще ви показваме от днес. Ще видите новите тенденции в бизнеса, които често нямат дори превод на български. Рубриката правим съвместно със София тех парк. В едно от техните пространства е заснет и първият ни репортаж.

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
17:55, 08.02.2016
Чете се за: 01:13 мин.
Още

Дори най-дългото пътуване започва с първа стъпка - ето и нашата първа стъпка на рубриката, в която ще говорим за иновации, за креативни идеи, технологии и съвременен поглед върху бизнеса. За да бъдем в крак с новото.

Всеки от вас се е сблъсквал с трудности при започването на нова идея или проект. И ако сам е трудно, не така стоят нещата, когато работим в група за общата цел.

;

Вероятно ще разочаровам мнозина българи, чиято изконна мечта е сами да си бъдат шефове с една сравнително новa бизнес идея и развитие на проекти - crowdsourcing. Самото crowd име ни препраща към тълпа, или голяма група от хора, които заедно вършат по-ефективно дадена задача и outsourcing - използване на външна фирма.

Диян Михайлов: "Интернет е основната движеща сила, която налага новата тенденция да постигаме целите на организацията изцяло или почти изцяло чрез взаимодействие с общността извън самата организация. В България най-разпространения вид crowdsourcing е т.нар. crowdfunding - това представлява събирането на средства за бизнес идеи или благотворителни каузи чрез публикуването им на платформи за набиране на средства. На тези платформи хората могат да дарят колкото намерят за добре в подкрепа на самата идея или кауза. Това, което искаме да направим е модела на Юбер в онлайн продажбите. С други думи имаме платформа, чрез която компаниите могат да получат чат технология, да си я сложат на уебсайта, а когато нямат възможност да отговарят на чатовете и въпросите, които идват, могат да използват наша онлайн общност чрез crowdsourcing. Предимствата на краудсоурсинг-a са тази отдалеченост на общността и това многообразие от различни хора с различни умения и способности и време, през което могат да работят. Може би най-релевантният пример, който бих дал е успешната история на НАСА. Прави програма, в която включва любители астрономи с тяхната техника и има дава възможност да отбелязват небесните тела, които наблюдават нощем или денем и така да се каже всички в целия свят, отбелязвайки тези тела създават обща карта на галактиката. Бих казал на шега - електронното гласуване донякъде наподобява crowdsourcing в интернет".

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Слави Трифонов внесе подписи с искане за референдум
Слави Трифонов внесе подписи с искане за референдум
50 пъти по-скъпи храни у нас през последните 20 години
50 пъти по-скъпи храни у нас през последните 20 години