Финалът на Супербоул в САЩ всяка година се превръща в едно от най-зрелищните събития на планетата. А тази година - юбилейното - 50 -то издание, беше по-очаквано от всякога. В Съединените щати са го гледали 120 милиона, а по света - още 160 милиона души. Затова и рекламодателите се надпреварват за ефирното време и вниманието на зрителите.
Рекламодатели и агенции дават всичко от себе си, за да блеснат по време на голямата вечер. И тази година, изборът им падна на знаменитости и сладки животинчета, които да представят марките. И последният елемент от формулата на успеха - хумористично послание, което през смях по-лесно се поглъща пред екрана. Цените - естествено - баснословни.
Джанин Поги, рекламна агенция: "Цената на 30-секунден клип по време на Супербоул е 4.8 милиона долара. Има ръст спрямо миналата година, когато цената беше 4.6 милиона долара. Но някои рекламодатели платиха за по няколко излъчвания".
Сред рекламодателите имаше големи имена, както и напълно непознати компании, които използват момента да грабнат вниманието. Като фирмата, заложиха на актьора Джеф Голдблум, който свири на пиано, издигащо се във въздуха.
Селекция на някои от най-добрите реклами (на английски):
;;Друг производител залага също на голяма звезда - Уилям Дефо - в прочутата сцена с Мерилин Монро.
Животните също са любимци на създателите на реклами.
Преди 50 години, на първия финал на Супербоул, един рекламен клип е струвал 42 000 долара. Но това отдавна е в историята. Сега финалът имаше зрители и в космоса - или поне един - американският астронавт Скот Кели, който е на Международната космическа станция и засне събитието оттам.
Специфично за големия финал е и това, че за разлика от обичайното приемане на рекламните прекъсвания с досада, точно тази вечер зрителите гледат и заради рекламите. А относно това, което се излъчваше между рекламите - играчите май останаха по - малко обсъждани от шоуто на почивката, където се развихрира Бионсе, "Колдплей" и Бруно Марс.