НОВИНИ

Златев отхвърли обвиненията за връзка с фирмите около магистрала "Хемус"

Шефът на "Лукойл" Валентин Златев заяви, че няма никаква връзка между него и двете обединения от фирми, които спечелиха търга за строителството на лотове 1 и 2 на АМ "Хемус". Той нарече твърденията за подобна връзка "слухове". Междувременно от регионалното министерство обясниха, че магистрала "Хемус" ще се строи с пари от бюджета, събрани от борбата с контрабандата. От Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" обясниха днес, че едва през декември е станало ясно колко сложно съоръжение ще трябва да се изгради от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, и че пари оттам няма да останат.

Александър Марков
от Александър Марков
17:25, 16.02.2016 (извънредно)
Чете се за: 01:35 мин.
У нас

Валентин Златев нарече твърденията, че има връзка между него и едната от фирмите, които спечелиха търга за лотовете на "Хемус", слухове. Призова хората, които твърдят, че такава връзка съществува, да извадят документи. И обясни, че за него казус не съществува.

Валентин Златев, директор на "Лукойл": Но премиерът вчера каза, че е проверил тези слухове? - Аз мога да декларирам ясно и точно, че нямам никакво отношение към нито една от тези две фирми. Не знам кой какво е проверил, нека да извади документи и да ги сложи на масата, тогава ще призная. Но да се казва, че слухове някой е чул, декларирам ясно и точно - нямам никакво отношение, фактическо, нефактическо и т.н. към тези две фирми. Просто Златев и Пеевски са удобни имена.

По думите на Златев, изникват два логични въпроса.

Валентин Златев, директор на "Лукойл": - Как се прави поръчка при отсъствие на пари и къде са тези 800 млн., които трябва да се икономисат? - Как се изчислява една магистрала и има 800 млн. разлика?


;

От Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" обясниха, че проектът за "Хемус" е бил включен в новата оперативна програма като резервен. При условие, че ще се финансира, ако останат пари от "Струма".

Асен Антов, изп. директор на НК "Стратегически инфраструктурни проекти": - За да ускорим реализацията на проекта, ние много рано стартирахме процедурата за възлагане на ОП. В нея беше заложено, че финансирането ще бъде европейско, още в самото обявление, това е ясно написано, редица в условията в договора препращат към правила, които са приложими за проекти с еврофинансиране. Така че ние стартирахме много по-рано с надеждата, че когато се изясни въпросът и когато стане ясно дали остават и колко по-скоро пари остават, ако останат от лот 3 на АМ "Струма", ние вече ще сме в напреднал етап на процедурата за възлагане на ОП и ще можем много бързо да подпишем договора. Вчера ли, през последната ли седмица стана ясно, че пари няма да останат от Струма, или по-рано е станало ясно? - Разбира се, че не е точно вчера, но скоро стана ясно, че наистина вече няма никакъв шанс дори малка сума от оперативната програма да бъде насочена към АМ "Хемус".

Потърсени, двете фирми - ПСТ и Джи Пи Груп отказаха коментар. Справка показва, че първото обединение АМ "Хемус" лот 1 е съставено от четири фирми. Джи Пи Груп и още три компании.

А второто "ПСТ Хемус 2" - от ПСТ Груп и още три фирми.

ПСТ Груп се занимава със строителство и ремонт, а в съвета на директорите му са Петко Хитров, бившият заместник-транспортен министър Камен Кичев и Цветан Цонев. Едноличен собственик на капитала е кипърската офшорка Колвик Сървисис Лимитид.

В Джи Пи Груп съдружници са Владимир Житенски и още трима души. В Търговския регистър няма пряка връзка между фирмите и Валентин Златев и Делян Пеевски.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Групата Eagles of Death Metal от зала Батаклан с концерт в Париж
Групата "Eagles of Death Metal" от зала "Батаклан" с концерт в Париж
Левски вихър от светлина
Левски "вихър от светлина"