ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Асен Личев: Внос на незаконни отпадъци в България няма

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:57 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Вносът на незаконни отпадъци в България е спрян, заяви в "Денят започва" служебният министър на околната среда и водите Асен Личев.

      "Безспорно е спрян и не може по никакъв начин да се внася този боклук на "Ндрагета", на италианската мафия", посочи министър Асен Личев.

      Министър Личев алармира, че 9000 тона от този боклук стоят на склад на площадката на "Феникс Ресурс" в Плевен, а 280 тона се съхраняват на площадката на ТЕЦ "Бобов дол".

      По отношение на отпадъците в Плевен, става дума за документна измама на служебни лица, отговорили на италианските власти, че този боклук е рециклиран, за това те не искат да си го върнат обратно. Това ще създава проблеми на българската страна, коментира министър Личев. Фирмата ще е задължена да премахне количеството смесен отпадък от площадката - или да го изнесе обратно или да го депонира някъде извън територията на страната.

      По отношение на сагата "Вера Су" и екологичното състояние на местността "Яйлата" служебният министър заяви:

      "Главният въпрос, който никой никога не го задава е как един кораб, 5-10 хиляди бруто регистър тона, успя да се блъсне в отвесен български бряг? Представете си, че този кораб беше пълен с тротил и беше влезнал във Варненския залив".

      По думите му страната ни е успяла да предотврати екологична катастрофа, ако самият кораб се беше разцепил на място.

      "Защото там ударно щяха да се разлеят азотни съединения от порядъка на 2800 тона, които безспорно щяха да увредят местната флора и фауна, както и брега на защитената местност", допълва Личев.

      При катастрофата на кораба със скалите са се образували две пробойни, откъдето много бавно са изтичали разтворени амониеви съединения в морската вода. Сега вече 75 пъти са по-ниски концентрациите, отколкото по време на разтоварването и съвсем са се приближили към нормалните стойности, увери екоминистърът.

      Той допълни, че чрез морска администрация е възложил на Института по икономика екологична оценка за риска, който товарът създаваше на това място върху водната екосистемата и защитената местност.

      Оценяването на този риск ще бъде предявено към корабособственика или застрахователите.

      Целия разговор може да гледате във видеото.

      Гледайте повече теми от "Денят започва"

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?