Днес е международният ден за борба с тормоза в училище. Нарича се "Ден на розовата фланелка" и се отбелязва всяка година в последната сряда на февруари.
Във Втора английска гимназия цялата седмица беше посветена на кампанията срещу агресията, а днес всички ученици бяха с розови гривни, символ на розовата фланелка.
Те не се притесняват да кажат, че са били тормозени в училище. Излизат спокойно пред дъската и говорят. Единият бил тормозен, защото бил пълничък, другият - защото бил нисък.
И съм получавала всякави подигравки от 1 до 7 клас, винаги ми е било изключително неприятно.
Деветокласниците нанасят своите негативни усещания в специална скала - от закачка до изключително болезнена обида. Но казват, че за тях това вече е минало - тормозът и агресията определят като често срещани, но между 5 и 7 клас. Историята на кампанията срещу агресията в училище започва през 2007-ма с канадско момче.
Светла Влахова, психолог, 2-ра Английска гимназия: Което отишло с розово поло на училище, една група ученици започнали да го подиграват и за да бъдат толерантни негови приятели след това и те са отишли с розови дрехи на училище.
От няколко дни Стилян и Аша от Училищния парламент влизат във всички класове и правят ролевата игра сред съучениците си. Говорят и за причините за агресията.
Стилян, 9 клас: Повечето хора, които са склонни към това да тормозят, в семействата си може би не са получавали толкова внимание и един вид избиване на комплекси.
Аша, 9 клас: Не е срамно да се говори за това, че си тормозен.
Деветокласниците не отминават и случая с момчето, подложено на тормоз в автобус 404 и носещо неудобна някому фланелка.
Стилян, 9 клас: Тъжно е наистина, че е имало хора, които са могли да помогнат, но не са го направили.
В деня за борба с тормоза, съучениците на момчето приеха обръщение към връстниците си: "Да спрем грубостта, обидите и ударите. Ние го можем!"