Това съобщи председателят на КЗП Мария Филипова
Един от мобилните оператори е приложил нелоялна търговска практика, като е поискал завишена сума и е начислил неустойка за прекратяване на договор на починал човек. Това се казва в съобщение на председателя на Комисията за защита на потребителите Мария Филипова.
"В конкретния случай, на базата на резултати от извършена проверка, Комисията за защита на потребителите е установила, че мобилният оператор е предоставил невярна и подвеждаща информация на опечалените наследници на починал абонат за размера на дължимите по договора суми. При посещението си в търговския обект на оператора с цел да прекратят договора по указания в него ред, наследниците поискали информация за размера на задълженията, като вместо за реалната стойност, служителите на оператора ги информирали, че задълженията по договора са на стойност 312,43 лв. Потребителите заплатили въпросната сума, въпреки липсата на информация за нейния произход, след което се обръщат към Комисията за съдействие".
След извършената от Комисията за защита на потребителите проверка е установено, че реалното задължение по договора е било с 252,36 лв. по-ниско от посочения от оператора първоначален размер. Въпросната сума следва да бъде възстановена обратно на потребителите.
Събитията са се развили през февруари тази година, което по никакъв начин не кореспондира с публично заявените от мобилния оператор намерения за ангажираност към разрешаването на потребителските проблеми, каквито нееднократно бяха декларирани от негови представители от началото на 2025 г., включително и чрез публикации в медиите, допълва председателят на Комисията за защита на потребителите Мария Филипова.