НОВИНИ

Експерти: Лошото състояние на пътищата и липсата на контрол водят до увеличение на жертвите

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
08:45, 14.06.2022
Чете се за: 03:22 мин.
У нас
Слушай новината

"Българските пътища една година бяха изоставени, без каквато и да била поддръжка. Когато завали един проливен дъжд, видяхте резултата на Петрохан какъв беше. Откъснаха се огромни количества от скална маса и дървета", коментира автомобилният експерт Диана Русинова в "Денят започва". Според нея лошото състояние на пътищата и липсата на контрол водят до увеличаването на жертвите на пътя.

Отварят прохода Петрохан за движение

"Благодарение на усилията на АПИ и Министерството на регионалното развитие и благоустройството фирмите получиха голяма част от натрупаните задължения от държавата към тях. Направиха мобилизацията, закупиха материали на цени по-високи от тези, които са договаряни преди 4 години, но въпреки това фирмите започнаха да работят", коментира инж. Георги Златев.

По думите му пътуващите гастарбайтери минават транзитно през нашата държава.

"Посрещаме ги с ремонта на "Калотина", после преминават през автомагистрала "Тракия", която има нужда от възстановяване на маркировките, почистване на банкетите. Това е една система, за която трябва да се грижим постоянно, не периодично. Пътищата не трябва да бъдат заложник на политическите проблеми. Те са артериите на една държава и от тях зависи икономиката, зависи живота и здравето на всички, които преминават по тях", подчерта инж. Златев.

Диана Русинова също смята, че цялостното състояние на пътищата е значително влошено.

"300 000 души работят в строителния сектор. Кой ще спечели най-много от това българският строителен сектор да фалира и да бъде изкупен от чужди фирми. Този филм го играхме в продължение на 10 години и най-големият губещ се оказа българското общество. Тези строителни фирми плащат ДДС и най-малкото издържат хора. Нека не забравяме, че влошеното състояние на
пътищата коства жертви", подчерта Диана Русинова.

Инж. Златев изрази мнение, че е необходимо да има по-стройна система за контрол на скоростта по пътищата и по-висока квалификация на водачите.

"Колкото повече мнения има, толкова по-добро решение ще бъде взето, отколкото един едноличен проектант да вземе решение за конкретен участък", обясни още инж. Златев.

И Диана Русинова, и инж. Георги Златев смятат, че са необходими експертни обсъждания.

"Има много неправителствени организации, в които работят експерти. Държавата може да използва този ресурс безплатно", подчерта инж. Златев.

"Нека ние експертите да вървим в предложенията напред, а политиците да ги реализират, а не да се карат", призова Диана Русинова.

Вижте целия разговор във видеото.

Гледайте повече теми от "Денят започва"

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Кирил Петков: Най-важното сега е да имаме 121 депутати без зависимости
Кирил Петков: Най-важното сега е да имаме 121 депутати без зависимости
Рекордни жеги в Испания - температурите надхвърлиха 40 градуса
Рекордни жеги в Испания - температурите надхвърлиха 40 градуса