ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Експерти: Лошото състояние на пътищата и липсата на контрол водят до увеличение на жертвите

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 03:22 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      "Българските пътища една година бяха изоставени, без каквато и да била поддръжка. Когато завали един проливен дъжд, видяхте резултата на Петрохан какъв беше. Откъснаха се огромни количества от скална маса и дървета", коментира автомобилният експерт Диана Русинова в "Денят започва". Според нея лошото състояние на пътищата и липсата на контрол водят до увеличаването на жертвите на пътя.

      Отварят прохода Петрохан за движение

      "Благодарение на усилията на АПИ и Министерството на регионалното развитие и благоустройството фирмите получиха голяма част от натрупаните задължения от държавата към тях. Направиха мобилизацията, закупиха материали на цени по-високи от тези, които са договаряни преди 4 години, но въпреки това фирмите започнаха да работят", коментира инж. Георги Златев.

      По думите му пътуващите гастарбайтери минават транзитно през нашата държава.

      "Посрещаме ги с ремонта на "Калотина", после преминават през автомагистрала "Тракия", която има нужда от възстановяване на маркировките, почистване на банкетите. Това е една система, за която трябва да се грижим постоянно, не периодично. Пътищата не трябва да бъдат заложник на политическите проблеми. Те са артериите на една държава и от тях зависи икономиката, зависи живота и здравето на всички, които преминават по тях", подчерта инж. Златев.

      Диана Русинова също смята, че цялостното състояние на пътищата е значително влошено.

      "300 000 души работят в строителния сектор. Кой ще спечели най-много от това българският строителен сектор да фалира и да бъде изкупен от чужди фирми. Този филм го играхме в продължение на 10 години и най-големият губещ се оказа българското общество. Тези строителни фирми плащат ДДС и най-малкото издържат хора. Нека не забравяме, че влошеното състояние на
      пътищата коства жертви", подчерта Диана Русинова.

      Инж. Златев изрази мнение, че е необходимо да има по-стройна система за контрол на скоростта по пътищата и по-висока квалификация на водачите.

      "Колкото повече мнения има, толкова по-добро решение ще бъде взето, отколкото един едноличен проектант да вземе решение за конкретен участък", обясни още инж. Златев.

      И Диана Русинова, и инж. Георги Златев смятат, че са необходими експертни обсъждания.

      "Има много неправителствени организации, в които работят експерти. Държавата може да използва този ресурс безплатно", подчерта инж. Златев.

      "Нека ние експертите да вървим в предложенията напред, а политиците да ги реализират, а не да се карат", призова Диана Русинова.

      Вижте целия разговор във видеото.

      Гледайте повече теми от "Денят започва"

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?