ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Тръмп: Имаме пълен контрол над небето на Иран
Чете се за: 04:10 мин.
Окончателна присъда: 6 години затвор за шофьора, убил Ани...
Чете се за: 02:27 мин.
Група българи напусна Израел с автобуси към Египет,...
Чете се за: 01:02 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Галин Цоков: Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:37 мин.
Още
Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход, но трябва да се балансира по отношение на одобряваните учебници. Това заяви министърът на образованието проф. Галин Цоков в "Денят започва". По думите му учителите трябва да имат по-голяма автономност да изберат съответния учебник.

Образователният министър очаква, че в даден момент учебниците дори може да се окажат незадължителни заради развитието на дигиталните платформи в образованието.

Учебните програми са отворени за обществено обсъждане.

"Това е един труд на екипи в продължение на 2 години. Един от нашите принципи е приемственост в политиките и това, което се е случило преди. Ние отворихме учебните програми за обсъждане на базата на мнението на експертите от 2022 г. Там са предвидени облекчения от гледна точка на отпадане на теми и фактологичен материал", заяви Цоков.

Според министъра амбицията е промените в учебните прогрaми да доведат до намаляване на фактологическата сложност.

Цоков каза още, че когато се въведат индикатори за качество на всеки учител и училище, ще може да се определи приноса за личностното развитие на всеки ученик. Това е свързано с промени в училищното и предучилищното образование, за да бъде приета наредбата. Възможно е бюджетът на училището да бъде обвързан с качеството на образованието.

Цялото интервю вижте във видеото.

Свързани статии:

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?