ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

 

Инж. Досев: Изгнилата мантинела не е причина за ПТП-то на "Тракия", дори новата не може да спре камион

Чете се за: 00:57 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Цялостна инспекция на АМ "Тракия" ще има на мястото на тежката катастрофа. Предприемат я от Агенция "Пътна инфраструктура".

      Много са въпросите около тежката катастрофа на 160 км от магистралата.

      Инж. Иван Досев, който е член на УС на АПИ, беше категоричен, че изгнилата мантинела не може да се нарече причина за инцидента. "Причината ще бъде изяснена от следствието. В момента текат следствени действия".

      "Днес ще бъде изпълнена една допълнителна инспекция, съвместно с органи на други институции и организации. Но категорично в конкретния случай не е причина за жертвите тази мантинела", повтори Досев.

      Според него неправилно се фокусираме върху мантинелата. Причината според АПИ е някъде другаде. "Ясно е, че ограничителната система за пътища е стара и тя подлежи на подмяна, която ще се изпълни до края на годината. Но да се поставя фокусът върху нея е неправилно, защото се създава едно впечатление у гражданите за опасност на пътищата", допълни инж. Досев.

      Той обясни, че 87% от автомагистралите са с подменени ограничителни системи за пътища, които отговарят на последните нормативни изисквания. "А участъците, които не отговарят на настоящите нормативни изисквания, не означава, че са опасни и не означава, че те не са отговаряли на изискванията по времето на поставянето им", категоричен беше инженерът.

      "Нормативната уредба е един процес, който през време се променя и съответно трябва да считаме, че нещо, което сме построили по старата нормативна уредба, е годно за ползване, а не опасно. Мантинелата не е била причината за това ПТП и тази, която се поставя, отговаря на нормативните изисквания, тя е H2W7. Но и новите ограничителни системи за пътища категорично не биха могли да спрат камион. Най-високият клас ограничителни системи за пътища са оразмерени от удар с камион с 38 тона тежест, при ъгъл 15 градуса и при скорост 80 км. А скоростта, позволена на автомагистралите, е над 80 км", коментира още инж. Досев.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?