ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Какъв тип фигура от висшия пилотаж са изпълнявали загиналите пилоти?

Чете се за: 03:05 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Какъв тип фигура от висшия пилотаж са изпълнявали загиналите пилоти на L-39, преди "Алабатросът" да се разбие?

      Сложна задача с изпълнение на две фигури от висшия пилотаж, изискващи висока скорост и опредлен ъгъл на атака спрямо хоризонта, на пределно малка височика, констатират бивши летци за последните мигове на L-39 преди да се разбие в земята край "Граф Игнатиево".

      "Това са маньоври за влизане и излизане от въздушен бой. Те трябва да ги владеят. Това са алфа и бета на военната авиация", категоричен е капитан Тодор Пенев- бивш военен пилот.

      "50 метра е минимално безопасната височина, с която се излиза от атака при атака на наземна цел. А фигурите се изпълняваха в зони, в които си имаше ограничение в самата зона: от тази височина, до тази височина".

      Според капитан Пенев, първото нещо, което трябва да бъде изяснено от следователите е дали в изготвения летателен план, са съобразени възможностите на машината и подготовката на самите пилоти за изпълнение на заложените фигури.

      "В случая е имало шоу, в което би трябвало да има изготвен план, в който план да бъде посочено: на тази дата ще направят еди кое си упражнение - първо пикиране, второ - тоно, трето - лупинг, четвърто - кос лупинг, пето - имелман и т.н. Това са въпроси, които ще получим отговорите като мине изследването на "Флай дейта" мониторинга на обективния контрол", заяви капитан Пенев.

      Според военни експерти, при трагичен инцидент в авиацията грешката никога не е една, а комплекс от серия неглижирани проблеми през годините.

      "Когато в мирно време загинал военнослужещ, това е провал на командването. Нашите пилоти имат трагично малко летателни часове, за да бъдат допускани да правят фигури от висшия пилотаж, с бойна техника. Никога не е късно за оставка, а в такава ситуация оставката е първото нещо, което трябва да направи един отговорен командир", категоричен е Владимир Миленски- военен експерт.

      След трагичния инцидент ще бъдат спрени от полети всичките самолети L-39 "Албатрос", докато техническата експертиза не потвърди или отхвърли хипотезата за неизправност на машината, научи "По света и у нас".

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?