НОВИНИ

Каква е причината за жп катастрофата край Локорско - липса на инвестиции?

Организирана е акция по кръводаряване за двамата мъже, с опасност за живота

Айше Сали
от Айше Сали
20:38, 16.01.2025
Чете се за: 03:32 мин.
У нас
Снимка:
Слушай новината

Тежко остава състоянието на пострадалите при сблъсъка на два товарни влака край Локорско във вчерашния следобед. Двамата мъже продължават да са с опасност за живота. За тях е организирана и акция по кръводаряване. Причините за трагедията все още се изясняват, но експертите ги свързват с липса на инвестиции и недофинансиране на железопътния транспорт.

Ден след влаковата катастрофа районът на инцидента продължава да бъде отцепен, а локомотивите все още са на релсите. Разследването трябва да покаже дали техническа или човешка грешка е създала предпоставка за челния сблъсък. Собственикът на частната фирма за товарни превози заяви, че е предупреждавал многократно за нередностите, а в конкретния случай не са взети мерки за предотвратяване на удара след преминаване на червен семафор.

"Първата процедура - веднага трябва да се свърже началникът на гарата или диспечера с локомотива и машинистите по станцията, за да спрат влака. Ако не успеят, при тях имат шалтер, с който да изключат тока по трасето. Нашият локомотив беше електровоз и щеше да спре", каза Илиян Филипов, собственик на частната фирма за жп превози.

Експертите видяха нарушения в Правилника за движение на влаковете.

"Става въпрос за комбинация от човешка грешка и неработеща или неправилно функционираща в този момент система, тъй като тя е преосигурена от гледна точка на това да не се допусне да се развие човешката грешка", посочи доц. д-р Кирил Велков, преподавател по железопътен транспорт.

"Това са поредица от събития, които са довели до този случай. Говори се тук, че е бил направен опит да бъде спрян единият влак, който е бил с електровоз и като му се изключи напрежението, това може да се случи, но по стечение на обстоятелствата това се случва на място, където би трябвало да се свали токоснемателя на локомотива, защото там се минава със свален заради разликата в контактната мрежа", отбеляза Марио Нинов, главен експерт на КТ „Подкрепа“.

Инцидентът обаче е част от поредица подобни случаи през изминалата година, твърди бившият служител на БДЖ и журналист Михаил Рангелов.

"20 случая само за миналата година имаме такива. Обяснявах, че липсата на персонал и на кадри ще застраши сигурността. Железничарите в България правят чудеса. Просто не могат да ги правят без помощта на държавата", каза Михаил Рангелов.

Липсата на инвестиции в инфраструктурата, недостатъчните мерки за безопасност, както и недофинасирането са сред причините за зачестяващите инциденти, смятат експертите.

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Националният ни тим по волейбол за девойки до 16 г. се справи и с Черна гора в евроквалификациите в София
Националният ни тим по волейбол за девойки до 16 г. се справи и с Черна гора в евроквалификациите в София
МВнР осъди вандалска проява срещу паметен знак на мястото, където се е издигала синагогата в Кърджали
МВнР осъди вандалска проява срещу паметен знак на мястото, където се е издигала синагогата в Кърджали