НОВИНИ

Какви са правата ни при закъснял или отменен полет?

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
08:50, 06.07.2022
Чете се за: 02:00 мин.
Общество
Слушай новината

Какви са правата на пътниците при закъснял или отменен полет - съвети в "Денят започва" даде Соня Спасова от Европейски потребителски център.

Пътниците освен права имат и задължения, припомни тя, те трябва да проверят статуса на полета, преди да потеглят към летището. Трябва да тръгнат подготвени и в указаното от летището време.

"Някои летища настояват това да стане не два часа, както е общоприето в последно време, а по-скоро три и повече, за да може да се преминат проверките спокойно", отбеляза Соня Спасова.

При закъснения на полет над два часа, според Регламент 261 авиокомпанията е задължена да осигури грижи - храна, напитки, може да се наложи дори и нощувка, както и превоз от летището до хотела и обратно.

Ако това не се случи и на пътниците се наложи да си купят сами храна и напитки, да пазят касовите бележки и всякакъв вид платежни документи, за да могат след това да претендират тези разходи пред авиокомпанията.

"Няма разлика дали авиокомпанията е нискотарифна или не, те всички попадат в обхвата на законодателството", заяви Соня Спасова.

Добър вариант е и застраховане, което предлагат авиокомпаниите при закупуването на билет.

Вижте целия разговор във видеото

Гледайте повече теми от "Денят започва"

Свалете приложението BNT News за Android или iOS и научавайте новините първи!


Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Камерън Нори е вторият полуфиналист на Уимбълдън
Камерън Нори е вторият полуфиналист на Уимбълдън
Рамадан Аталай: Добре че този път не пишат програма за управление в мола
Рамадан Аталай: Добре че този път не пишат програма за управление в мола